Aviseringar
Rensa alla

homoäktenskap!


qazedctgb:

det är ganska länge man har fått välja själv nu är det så att män i regel tjänar mer än kvinnor. för att famlijen ska gå runt ekonomiskt är det då bäst för familjen om mamman är hemma med barnen...

Ja, man får välja själv nu. Det jag menar är att den stämpeln försvinner om man går in i ett äktenskap på grund av kärlek. Jag tycker att de kristna giftermålen ger könen olika stämplar. Om det är ekonomiskt bäst att kvinnan stannar hemma med barnet är irrelevant (dock så är det med lönen också ett jämställdhetsproblem).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tennsoldaten:

Ja, man får välja själv nu. Det jag menar är att den stämpeln försvinner om man går in i ett äktenskap på grund av kärlek. Jag tycker att de kristna giftermålen ger könen olika stämplar. Om det är ekonomiskt bäst att kvinnan stannar hemma med barnet är irrelevant

de som bryr sig om vilka stämplar kristendommen ger en iom ett giftemål kommer inte ändra sig.... anledningen till att mamman är hemma med barnen och inte pappan är 30% pengars fel och 70% att mamman vill vara hemma med sitt barn (vilket går att förklara biologiskt)


   
SvaraCitera

Pumpkin:

Du finner nog någon att dela ett fånigt bröllop med också. Och då kommer du älska det.

Alla är medvetna om att män i bröllopsklänning ser löjligt ut [rolleyes]

Annars så tycker jag att man kan godta homoäktenskap, så länge giftemålet sker borgerligt.


   
SvaraCitera

Läste det nyss i tidningen [bigsmile]


   
SvaraCitera

[party]

Comhem:

så länge giftemålet sker borgerligt.

Varför borgerligt?


   
SvaraCitera

Ja det är ju bra det.

Men jag som homosexuell vill inte gifta mig i Kyrkan. Men bra att möjligheten finns. [y]


   
SvaraCitera

Comhem:

Alla är medvetna om att män i bröllopsklänning ser löjligt ut

haha, bästa! [crazy]


   
SvaraCitera

Får väl ta och gratta alla homosexuella som så väldigt gärna vill gå och gifta sig.
Personligen tycker jag att det bara är.. fel [censur]


   
SvaraCitera

Unexpected:

Varför borgerligt?

Något ställe måste ju vara exklusivt för de blivande, riktiga familjerna.
Annars så bryr jag mig inte. Liberalism är trevligt, så länge det inte stör gamla fina traditioner allt för mycket[no-no]


   
SvaraCitera

Är väl ett steg i rätt riktning antar jag, fast jag håller med Hampie.


   
SvaraCitera

Comhem:

så länge det inte stör gamla fina traditioner allt för mycket[no-no]

Och dom gamla "fina" traditionerna har ingenting med att göra att homosexuella har blivit förtryckta av kyrkan?


   
SvaraCitera

Unexpected:

Och dom gamla "fina" traditionerna har ingenting med att göra att homosexuella har blivit förtryckta av kyrkan?

Borde inte kyrkan samtidigt få bestämma över vad som ska få ske i kyrkan?


   
SvaraCitera

ClosingTime:

Borde inte kyrkan samtidigt få bestämma över vad som ska få ske i kyrkan?

Jag får ens bestämma vad som ska ske i min egna jävla lägenhet utan att få skit för det, så nej.


   
SvaraCitera

Unexpected:

Jag får ens bestämma vad som ska ske i min egna jävla lägenhet utan att få skit för det, så nej.

Min poäng var lite att kyrkor är kristet och inom kyrkan borde alltså de kristna värderingarna gå före - så länge det sker inom lagens gränser det vill säga.

Homoäktenskap borgligt känns däremot som en självklarhet.


   
SvaraCitera

ClosingTime:

så länge det sker inom lagens gränser det vill säga.

Precis [tired]


   
SvaraCitera