Aviseringar
Rensa alla

Homofobi


För att man är homosexuell själv


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

för att man vill passa in i sitt töntiga homofobiska kompisgäng kanske[smile]


   
SvaraCitera

för att homosexualitet är som en fiende till det som man känt samhörighet och trygghet genom. som tex religion eller något annat som bildar fina känslor där homosexualitet är uttalat förbjudet.

ett annat exempel är när homosexualitet liksom inte passar in i bilden. det förstör det känslosamma tillstånd man befinner sig i med andra.
har inge bra exempel på det riktigt. men min poäng är att man kan bli homofob när homosexualiteten inkräktar på något som är viktigt för en :).

tex har jag aldrig sagt till min lillebror att jag är det. det skulle _ALDRIG_ passa in i den relation vi har byggt upp. själva känslan av homosexualitet skulle ändra vad han tycker om mig o därmed påverka våran relation :/

nu kommer jag inte bli homofob bara för att skydda det jag o min lillebror har men förstår du tankegången?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tror de xd


   
SvaraCitera

sebbe302:

Tjaa, jag undrar bara varför man är homofob

Osäkra personer söker gemenskap i grupper med en gemensam yttre fiende. grundläggande primitiv flockmentalitet. Homofober står helt enkelt lite lägre på evolutionsskalan.


   
SvaraCitera

Homofobi är ett omdiskuterat ord. Dessutom kan man ifrågasätta om det är en regelrätt "fobi". Jag hatar homosexualitet, men älskar den homosexuella. Därför är jag för ett samhälle där man hjälper den homosexuella att bli fri från sina begär, eller om detta visar sig omöjligt på vissa individer så rekommenderas celibat.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera