Aviseringar
Rensa alla

Homosexualitet en sjukdom? Läs först!


Ämnesstartare

MizzWhitt:

Nej (Du röstade på detta alternativ)

Homosexualitet är enligt mig inte ett tillstånd av ohälsa, man behöver inte må dåligt av att vara homosexuell.

Fast alla psykiska sjukdomsklassifikationer är väldigt subjektiva, så vem bryr sig egentligen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Röövbin:

jag hörde att efter katastrofen i chernobyl så började djur para sig med djur av samma kön så där uppstod nog homosexualiteten på allvar [cool]

[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knepig:

psykiska sjukdomsklassifikationer är väldigt subjektiva

Ge exempel?
Jag hade inte fått en AS-diagnos om det inte vore för att det påverkar mitt liv negativt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MizzWhitt:

Ge exempel?

Det är inte lätt att dra någon klar gräns för när en egenskap påverkar någon negativt, det beror ju helt på vad man själv anser vara negativt.

Vissa skulle säkert mena att det är sjukligt att förtränga sin känslor medan andra menar att det är något att eftersträva, t.ex.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MizzWhitt:

Nej (Du röstade på detta alternativ)

MizzWhitt:

Sjukdomar kan förebyggas

Jag tror inte man kan förebygga homosexualitet. Jag tror man föds till det. Och eftersom jag inte kan se vad som skulle vara farligt/fel/sjukt/dumt/orätt osv med homosexualitet kan jag inte förstå varför man skulle behöva förebygga det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MizzWhitt:

Nej (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knepig:

Vissa skulle säkert mena att det är sjukligt att förtränga sin känslor medan andra menar att det är något att eftersträva, t.ex.

Ja, i sig ja. Men det kan leda till dåliga saker.
Att förtränga sina känslor kan vara bra i krigstider... men dåligt om man är tillsammans med någon, eller råkar ut för något...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MizzWhitt:

Ja, i sig ja. Men det kan leda till dåliga saker.
Att förtränga sina känslor kan vara bra i krigstider... men dåligt om man är tillsammans med någon, eller råkar ut för något...

Enligt dig ja, alla håller inte med dig.

Asexualitet är ett annat exempel, vissa anser det vara en sjukdom medan andra anser det vara en befrielse.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knepig:

Asexualitet är ett annat exempel, vissa anser det vara en sjukdom medan andra anser det vara en befrielse.

Jaja. You got me. [love]


   
SvaraCitera

MizzWhitt:

Nej (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej, jag tycker inte det. Faktum är att forskning tyder på att homosexualitet gynnar oss evolutionsmässigt, då det är ett viktigt socialt element. Det är därför homosexualitet är ovanligare bland djur.

Läs mer här: http://www.oxford-evolution.com/discussion.php?thread_id=124007


   
SvaraCitera

MizzWhitt:

Nej (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Paulie:

Läs mer här: http://www.oxford-evolution.com/discussion.php?thread_id=124007

Hmm... jag förstår.
Intressant information.
Det förändrade mitt liv från grunden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej det är absolut ingen sjukdom däremot tror jag det är ett genetiskt fel eftersom alla arter är skapta som hane och hona för att kunna föröka sig och överleva vilket är grunden för varenda art som existerar. Utan förökning ingen överlevnad. Homosexualitet är absolut inget fel eftersom det finns bra många fler straighta människor som kan stå för fortplantningen[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men fel, är detsamma som sjukdom. Ett fel är någonting som bör korrigeras. En genetisk sjukdom, menar du alltså.

Jag kan också tillägga att det inte är genetiskt.


   
SvaraCitera