Aviseringar
Rensa alla

Homosexualitet - förbjudet


Ämnesstartare

Blev faktiskt jävligt paff när jag gick in på denna sidan. Trodde att samhället var mer utvecklat än så.
http://www.dn.se/nyheter/varlden/har-ar-homosexualitet-forbjudet/


   
Citera

Världen är väldigt outvecklad på sina håll, men det tjänar ju i-länder på å andra sidan så vi vill ju ha det så för att kunna sko oss på dem och bli ännu rikare. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:
Världen är väldigt outvecklad på sina håll, men det tjänar ju i-länder på å andra sidan så vi vill ju ha det så för att kunna sko oss på dem och bli ännu rikare. 

Vidrigt ju.


   
SvaraCitera

är inte förvånad


   
SvaraCitera

Pegasus:

Vidrigt ju.

ja :/


   
SvaraCitera
Kudhos

Jupp, verkar stämma. Trist men sant. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

ja :/

Inte nog med att SD bidrar med det också.


   
SvaraCitera

Pegasus:

Inte nog med att SD bidrar med det också.

ja gud ja


   
SvaraCitera

LOL, i princip alla länder ligger i Afrika eller Mellanöstern. Oväntat. Söt

Tycker Ryssland har en bra balans. Inga straff för att vara bög, däremot olagligt att bedriva bögpropaganda.


   
SvaraCitera
Kudhos

bertrimmarpåstjärt: Tycker Ryssland har en bra balans.

fick cancer av att läsa detta


   
SvaraCitera

bertrimmarpåstjärt: Inga straff för att vara bög, däremot olagligt att bedriva bögpropaganda.

Varför ska "heteropropaganda" vara lagligt då?


   
SvaraCitera

Kudhos:

fick cancer av att läsa detta

Eller hur.

Z0dd:

Varför ska "heteropropaganda" vara lagligt då?

För att det är normalt och hälsosamt. Tills vi vet exakt vad homosexualitet beror på så är det inte värt att bedriva propaganda som kan få ungdomar att bli bögar. Det har hänt fler än en gång att folk ändrar sexuell läggning under livets skede. Om det beror på samhällsmässiga påverkningar vet jag förstås inte, men någonting måste det ju bero på.


   
SvaraCitera

bertrimmarpåstjärt: För att det är normalt och hälsosamt.

I vissa länder är våldtäkt normalt, med ditt resonemang borde man då propagera för våldtäkt.

bertrimmarpåstjärt: Tills vi vet exakt vad homosexualitet beror på så är det inte värt att bedriva propaganda som kan få ungdomar att bli bögar.

Du är helt otrolig.


   
SvaraCitera

Förvånad över att det är lagligt i länder som uganda, israel, vatikanstaten och norge


   
SvaraCitera

Z0dd:

I vissa länder är våldtäkt normalt, med ditt resonemang borde man då propagera för våldtäkt.

Du är helt otrolig.

Våldtäkt är ingen sexualitet såvitt jag vet. Sluta blanda in ojämförbara jämförelser.

Det är helt seriöst. Du kan inte med säkerhet säga att HBTQ-propaganda inte påverkar ungdomar att bli bögar eller transpersoner. Jag kan inte säga med säkerhet att den påverkar deras sexuella läggning. Men så länge forskarna inte vet vad homosexualitet beror på - att det är oberoende av påverkan från normer och samhälle - så vill jag inte ha propaganda. Särskilt inte som är mottagbar för barn och ungdomar.


   
SvaraCitera