Aviseringar
Rensa alla

Homosexualitet


Ämnesstartare

Tror ni att man föds homosexuell, eller tror ni att homosexualitet är en sjukdom, vilket jag gör?


   
Citera
Ämnesstartare

Det är väl något man "utvecklar" genom åren. Är väl samma sak med heterosexuella personer... Ser inte att det skulle vara genetiskt betingat. 

Ser det inte som sjukdom, nej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

EnesiDuliAlea: Tror ni att man föds homosexuell, eller tror ni att homosexualitet är en sjukdom, vilket jag gör?

Kan nog både vara något man föds som eller något som växer fram. Men det är lika lite en sjukdom som (din) idioti. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sjukdom.. Njae.. Men en lätt missbildning kanske? Eller kanske det är guds plan att bögar skall födas på vissa ställen i världen, han kanske anser att befolkningsantalet är alldeles för högt.. Och då går bögarna som så gärna vill ha barn tillsammans runt problemet och lämnar in sperma till en kvinna som föder en unge åt dem.. Senare blir gud sur och tvingas döda den nyfödda ungen med någon farlig sjukdom alternativt bestraffa bögen/bögarna som tog beslutet med cancer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

EnesiDuliAlea: Tror ni att man föds homosexuell

I stort sett ja.


   
SvaraCitera

Sjukdom? Nej. Din religion gör dig dummare än vad du skulle kunna varit. Grattis.

Idiot..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kärlek är kärlek! Man föds så och det är bara att acceptera! 🙂


   
SvaraCitera

Hur botar man denna sjukdom, tänker du? Mediciner, cellgift, operation...?


   
SvaraCitera

det är nog olika. vissa föds med sin läggning, andra inte. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ungådum:
Sjukdom? Nej. Din religion gör dig dummare än vad du skulle kunna varit. Grattis.

Idiot..

TS är alltså automatiskt religiös för att hen har dessa tankar?
(Förmodar att det är troll igen men ändå)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hur fan kan sexualitet vara genetiskt betingat? Det vill jag gärna veta! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Huruvida det är något man föds till eller om det är en sjukdom eller om det är genetiskt betingat eller om det är uppväxtförhållande som spelar in har jag faktiskt inte grubblat över. DÄREMOT är ju fullt klart att man kan "älska" dvs hålla av någon av samma kön typ ex med föräldrar, syskon, barn eller andra som står en nära. Men det är ju inte liktydigt för den skull att man vill ha sex med dom. Blink


   
SvaraCitera

Xisco:

TS är alltså automatiskt religiös för att hen har dessa tankar?
(Förmodar att det är troll igen men ändå)

Står tydligt att ts är muslim på profilen annars hade ja självklart inte skrivit vad jag skrev


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ungådum: Står tydligt att ts är muslim på profilen annars hade ja självklart inte skrivit vad jag skrev

Det spelar väl ingen större roll?
Bara för att man påstår sig tillhöra en viss religiös grupp behöver det inte innebära att man tycker illa om/ser ner på sexuell läggning p.g.a religionen.


   
SvaraCitera

Xisco:

Det spelar väl ingen större roll?
Bara för att man påstår sig tillhöra en viss religiös grupp behöver det inte innebära att man tycker illa om/ser ner på sexuell läggning p.g.a religionen.

Religioner ser ofta ner på annan sexuell läggning då det tydligen är fel. Men självklart är det också individuellt. Känner inte särskilt många muslimer men de jag känner är absolut inte helt ok med homosexualitet.  Därför drog jag pararell med ts...


   
SvaraCitera