Aviseringar
Rensa alla

Homosexuell och muslim


Ämnesstartare

Hej jag är en tjej på 22 år muslim och homosexuell. Det är så att jag har gillat tjejer sen jag var väldigt liten, nu är jag i en stor depression som jag inte kommer ur pga av att jag behöver hjälp med att komma ut med det till min familj, min mamma och syster vet om situationen men gör att de aldrig hört eller lyssnar på vad jag sagt när jag berättat, behöver råd, någon som har varit med om detta, vad ska jag göra? Bor själv och har egen ekonomi och jobb.


   
Citera
Ämnesstartare

Avregistrerad:
Hej jag är en tjej på 22 år muslim och homosexuell. Det är så att jag har gillat tjejer sen jag var väldigt liten, nu är jag i en stor depression som jag inte kommer ur pga av att jag behöver hjälp med att komma ut med det till min familj, min mamma och syster vet om situationen men gör att de aldrig hört eller lyssnar på vad jag sagt när jag berättat, behöver råd, någon som har varit med om detta, vad ska jag göra? Bor själv och har egen ekonomi och jobb.


   
SvaraCitera

Om du inleder med att introducera dig som muslim hoppas jag att du säger det med uppriktig tro, inte bara för att du är uppväxt med sydasiatisk/ nordafrikansk/ arab- kultur. Och om så är fallet, att du är praktiserande muslim, är du nog medveten om att homosexualitet är en grav synd inom vår religion. Jag tycker inte du ska "komma ut" till din familj. Din sexualitet är inte din familjs ensak. 

Som människor har vi möjligheten att fatta fria val, men som muslimer bör vi prioritera det goda som Allah gillar över det syndiga vi själva gillar. Detta liv är trots allt bara ett test och vår vinst tar vi ut i Akhira - inte i Dunya. 


   
SvaraCitera

Har muslimska kompisar som berättar att man inte får vara homosexuell om man är muslim. Jag har berättat för de att jag bisexuell och de accepterade det helt å helt. För de är ju liksom mina närmaste kompisar heh....
Men är din familjen mycket religiösa? Eller bara lite? Det är ju lite svårt när religionen är så, jag lider verkligen med dig. Det är tråkigt att det ska vara så.

Mitt tips är att samla ihop dig, var beredd på allt, var stark, ibland sätts du på prov och för att klara provet, så får du aldrig ge upp. 
Det är ju faktiskt ditt liv, du fucking bestämmer.


   
SvaraCitera

Samtidigt så tycker jag att man ska respektera religionen. Du får tänka efter vad du känner. 


   
SvaraCitera

Vad är starkast din tro mot "gud" eller din kärlek mot ditt egna kön?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är klart min tro mot ”Gud” jag har försökt i flera år att övertala mig själv att detta är fel men det jag känner jag kan jag inte heller rå för, jag älskar min familj och vill inte förlora dom, men samtidigt mår jag väldigt dåligt, jag har inte vaknat en dag och bestämt att nu vill jag förstöra mitt liv och förlora mina föräldrar bara för att, men det känns, det är tungt varje dag som går, har haft och har självmordstankar.  har tagit mediciner har gjort så mycket och nu vet jag inte hur jag ska göra försöker kämpa och vet inte hur jag ska göra allt på bästa sätt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Här är några slutsatser som du kan dra i ditt liv syster.
1. Böner till Allah botar inte homosexualitet eller självmordstankar
2. Mediciner hjälper dig inte och kommer inte att göra det i framtiden heller.
3. Som Muslim kan du inte förvänta bli älskad längre av muslimer om du kommer ut som homosexuell.
4. Allah vet om att du är homosexuell så du är redan dömd.

Koranen säger såhär, (Tar ur minnet)
Om du är osäker på din tro, så ta upp det med dem skriftlärda Judar och Kristna.

Idag drar jag slutsatsen att du är osäker på vad du ska göra, och som Kristen tar jag den rätten som Koranen ger mig att berätta för dig vad felet är.

Felet är detta: det är demoner.
Du blir plågad av demoner dag och natt syster och jag ska berätta för dig varför.
För att Allah är en demon själv, är det då konstigt att han lämnar över dig till sina undersåtar?
Om du vänder dig till Islam eller någon Muslim så kommer ditt öde inte se bra ut.
Vänd dig därför till någon som kan befria dig, NÄMNLIGEN Jesus!
Be honom uppenbara sig för dig om han verkligen är Gud, be Gud att visa sig för den han är för att ditt liv är i fara!
Detta kan leda till din död!
Men syster, jag har själv slängt ut demoner massa gånger, ofta ÅT muslimer eftersom att DE BJUDER in Demoner i sitt hem!!!!!
Du skulle bli förvånad över hur många Muslimer som sysslar med häxkonst.

Men ärligt, om någon kan hjälpa dig så är det den sanna Gud, och be honom visa sig för dig för vem han verkligen är då du håller på att bli mördad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Avregistrerad:

Jag vill understryka att om Allah är Gud, och din homosexualitet inte går att bota så är du redan dömd till evig förtappelse i helvetet.
Överväg vad Islam har att erbjuda dig vid det här laget.
det bästa för dig är om Allah är en demon, vilket han är, eftersom att annars finns det inget hopp för dig.*
Men det råkar vara så att Jesus Kristus är satt högt över dessa demoner, han är det felfria lammet, och i honom finner du nåd om du bara ber Gud efter en uppenbarelse.
Notera: Att Gud hör vad du tänker, du måste inte säga det högt.
Demoner hör dock inte vad du tänker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BibelnMedJoel: det bästa för dig är om Allah är en demon, vilket han är, eftersom att annars finns det inget hopp för dig.

"Han är en demon, för annars finns det inget hopp för dig" bra logikMycket gladSover

BibelnMedJoel:

Om du inte förstått det än, så är bibeljoel-individen ett troll. En oseriös användare som är här för att testa hur långt hen kan gå med sin homofobi och islamofobi innan han blir avstängd. Vänligen bortse från allt han skriver och se det som oseriöst trams, och bry dig istället enbart om dom som faktiskt försöker komma med användbara svar.

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

"Han är en demon, för annars finns det inget hopp för dig" bra logikMycket gladSover

Hjärta

Ja, om nu Allah är den sanna Gud så vet han redan att hon är homosexuell, och eftersom att som redan bevisats, böner till Allah frigör en inte ifrån homosexualitet betyder detta att Allah redan dömt henne till helvetet.


   
SvaraCitera

lev ditt liv säg till din familj "jag är lesbisk och om ni inte respekterar detta kan ni lika gärna sticka åt helvete" jag sa att jag var Asexuell till mitt ex slutade med en ända bråk då han är religiös och försökte "hela" mig 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BibelnMedJoel:

Ja, om nu Allah är den sanna Gud så vet han redan att hon är homosexuell, och eftersom att so redan bevisats, böner till Allah frigör en inte ifrån homosexualitet betyder detta att Allah redan dömt henne till helvetet.

Du är en bluff. Avlägsna dig omgående innan du faktiskt gör någon skada, så jag inte behöver säga till andra att bortse från ditt oseriösa trolldravel.

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad tjänar det en människa om han så vinner hela världen men går miste om sin själ?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skåneärbäst: lev ditt liv säg till din familj "jag är lesbisk och om ni inte respekterar detta kan ni lika gärna sticka åt helvete

Detta är nog det bästa svaret so far. Man ska inte behöva leva förtryckt, i hemlighet eller ett annat liv pga sin sexuella läggning pga en religion eller pga att vänner eller familj inte kan acceptera det. Man behöver inte nödvändigtvis säga att någon ska sticka åt helvete, men man bör klargöra för personen/personerna att om dom inte kan acceptera sin sexuella läggning kan dom inte acceptera den man är och då vill man inte ha med den personen/dom personerna att göra.

Hjärta


   
SvaraCitera