Aviseringar
Rensa alla

Homosexuell och muslim


Ämnesstartare

1. frukta icke, ty jag är med dig; var ej försagd, ty jag är din Gud. Jag styrker dig, jag hjälper dig ock, jag uppehåller dig med min rättfärdighets högra hand.

2. men han svarade mig: "Min nåd är nog för dig, ty kraften fullkomnas i svaghet." Därför vill jag hellre berömma mig av min svaghet, för att Kristi kraft skall vila över mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Detta är nog det bästa svaret so far. Man ska inte behöva leva förtryckt, i hemlighet eller ett annat liv pga sin sexuella läggning pga en religion eller pga att vänner eller familj inte kan acceptera det. Man behöver inte nödvändigtvis säga att någon ska sticka åt helvete, men man bör klargöra för personen/personerna att om dom inte kan acceptera sin sexuella läggning kan dom inte acceptera den man är och då vill man inte ha med den personen/dom personerna att göra.

Hjärta

Jag respekterar allas åsikter och svar, men det jag vill komma fram till är hur ska jag göra på bästa sätt för att kunna prata med min pappa om hur min situation är och vem jag är som person? Har ni råd? Vad ska jag säga för att inte göra situationen värre än vad den är?


   
SvaraCitera

Avregistrerad:

Jag respekterar allas åsikter och svar, men det jag vill komma fram till är hur ska jag göra på bästa sätt för att kunna prata med min pappa om hur min situation är och vem jag är som person? Har ni råd? Vad ska jag säga för att inte göra situationen värre än vad den är?

som jag sa säg kan ni inte respektera min läggning kan ni ju glömma att jag vill vara er dotter (så sa jag till mina föräldrar och dem respekterade den efter en dag


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Avregistrerad:

Jag respekterar allas åsikter och svar, men det jag vill komma fram till är hur ska jag göra på bästa sätt för att kunna prata med min pappa om hur min situation är och vem jag är som person? Har ni råd? Vad ska jag säga för att inte göra situationen värre än vad den är?

Jag personligen har svårt att ge dig något eget råd mer än att hänvisa dig till att prata med någon form av kurator, någon som har tystnadsplikt så att du kan ta både det den personen säger samt det som skrivs här och dra dina egna slutsatser i vad som är bäst.

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är i en så svår situation, alla säger tänk på dig själv, berätta för dina föräldrar de kommer bli ledsna men tiden läker alla sår, jag älskar mina föräldrar och vill absolut inte förlora dom men jag håller på att förlora mitt liv här också


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack alla för eran tid ni lagt ner på att svara ❤️


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Avregistrerad:
Tack alla för eran tid ni lagt ner på att svara ❤️

Du skapade inlägget en kväll, väntar du en dag eller två till kommer du att få fler åsikter och tips om hur och vad du ska göraGlad

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Du skapade inlägget en kväll, väntar du en dag eller två till kommer du att få fler åsikter och tips om hur och vad du ska göraGlad

Hjärta

Ja självklart väntar jag vill gärna ha så mycket råd och åsikter som de går ❤️


   
SvaraCitera

Knivig situation. Jag förstår att du vill ha din familjs stöd och heller inte bryta med din religion. Samtidigt lever vi ändå i Sverige så det är i slutändan ditt eget val att göra precis som du vill.

Du känner din familj bättre än vi gör. Tror du att det skulle gå att resonera med dem, att förklara att det är helt enkelt är så som du är och så som du vill leva ditt liv? Om inte, hur skulle du känna inför att hålla det och en eventuell partner för dig själv - och ändå umgås med din familj?

I längden är det dock självklart att det måste lösas. Om inte så kan det komma att tära på dig under lång tid.


   
SvaraCitera

BibelnMedJoel:

Här är några slutsatser som du kan dra i ditt liv syster.
1. Böner till Allah botar inte homosexualitet eller självmordstankar
2. Mediciner hjälper dig inte och kommer inte att göra det i framtiden heller.
3. Som Muslim kan du inte förvänta bli älskad längre av muslimer om du kommer ut som homosexuell.
4. Allah vet om att du är homosexuell så du är redan dömd.

Koranen säger såhär, (Tar ur minnet)
Om du är osäker på din tro, så ta upp det med dem skriftlärda Judar och Kristna.

Idag drar jag slutsatsen att du är osäker på vad du ska göra, och som Kristen tar jag den rätten som Koranen ger mig att berätta för dig vad felet är.

Felet är detta: det är demoner.
Du blir plågad av demoner dag och natt syster och jag ska berätta för dig varför.
För att Allah är en demon själv, är det då konstigt att han lämnar över dig till sina undersåtar?
Om du vänder dig till Islam eller någon Muslim så kommer ditt öde inte se bra ut.
Vänd dig därför till någon som kan befria dig, NÄMNLIGEN Jesus!
Be honom uppenbara sig för dig om han verkligen är Gud, be Gud att visa sig för den han är för att ditt liv är i fara!
Detta kan leda till din död!
Men syster, jag har själv slängt ut demoner massa gånger, ofta ÅT muslimer eftersom att DE BJUDER in Demoner i sitt hem!!!!!
Du skulle bli förvånad över hur många Muslimer som sysslar med häxkonst.

Men ärligt, om någon kan hjälpa dig så är det den sanna Gud, och be honom visa sig för dig för vem han verkligen är då du håller på att bli mördad.

Yallah skicka surah och ayat om du ska referera till Koranen. Du kan inte "ta ur minnet" när du pratar om Guds ord.  

De "muslimer" som sysslar med häxkonst är inte muslimer. De har sedan länge lämnat religionen. Sihr (magi) är en synd som annullerar en persons Islam. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bintdawah:

Yallah skicka surah och ayat om du ska referera till Koranen. Du kan inte "ta ur minnet" när du pratar om Guds ord.  

De "muslimer" som sysslar med häxkonst är inte muslimer. De har sedan länge lämnat religionen. Sihr (magi) är en synd som annullerar en persons Islam. 

Om du kan ge mig en lista på några saker som tillhör häxkonst så accepterar jag gärna.
Några saker är här: Kontakt med andar, spådom, chi arbete, reiki, kort läsning, astrologi


   
SvaraCitera
major

Avregistrerad: Ja självklart väntar jag vill gärna ha så mycket råd och åsikter som de går ❤️

Läst detta?
http://www.umo.se/Jag/Komma-ut/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Avregistrerad: min mamma och syster vet om situationen men gör att de aldrig hört eller lyssnar på vad jag sagt när jag berättat

Vad menar du att de aldrig hör eller lyssnar på vad du säger när du berättar? Vet de om att du är homosexuell?


Jag vet inte mycket om din familj, men jag är tveksam till hur troligt det är att din pappa kommer att vara okej med att du är homosexuell. De flesta muslimer ser homosexuellt umgänge (d.v.s. samlag) som en synd.

Är din familj väldigt konservativ beträffande islam?

Är du beredd på att din far kanske stöter bort dig? Tror du att din far skulle kunna vara våldsam mot dig om han fick veta?

Jag säger inte att din far definitivt kommer att vara våldsam, men då jag inte vet någonting om honom eller din familj vill jag inte ge några råd som kan leda till att du kommer till fysisk skada.

Jag menar inte att det är ditt fel om du blir skadad av någon familjemedlem för att du (möjligtvis) berättar om din homosexualitet. Men jag menar att det möjligtvis finns risker med att "komma ut".

Sist men inte minst vill jag påpeka att jag är någon expert på området så lyssna inte nödvändigtvis på mig. Men Storchen84:s råd om att prata med en kurator låter inte som en dum idé.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

anonym321123:

Vad menar du att de aldrig hör eller lyssnar på vad du säger när du berättar? Vet de om att du är homosexuell?


Jag vet inte mycket om din familj, men jag är tveksam till hur troligt det är att din pappa kommer att vara okej med att du är homosexuell. De flesta muslimer ser homosexuellt umgänge (d.v.s. samlag) som en synd.

Är din familj väldigt konservativ beträffande islam?

Är du beredd på att din far kanske stöter bort dig? Tror du att din far skulle kunna vara våldsam mot dig om han fick veta?

Jag säger inte att din far definitivt kommer att vara våldsam, men då jag inte vet någonting om honom eller din familj vill jag inte ge några råd som kan leda till att du kommer till fysisk skada.

Jag menar inte att det är ditt fel om du blir skadad av någon familjemedlem för att du (möjligtvis) berättar om din homosexualitet. Men jag menar att det möjligtvis finns risker med att "komma ut".

Sist men inte minst vill jag påpeka att jag är någon expert på området så lyssna inte nödvändigtvis på mig. Men Storchen84:s råd om att prata med en kurator låter inte som en dum idé.

De lägger allt jag berättat bakom ryggen fast de vet att jag gillar tjejer men de snackar om att jag ska gifta mig och gör saker som jag aldrig berättat att jag gillar tjejer 


   
SvaraCitera
Mumzel

bintdawah:

Yallah skicka surah och ayat om du ska referera till Koranen. Du kan inte "ta ur minnet" när du pratar om Guds ord.  

De "muslimer" som sysslar med häxkonst är inte muslimer. De har sedan länge lämnat religionen. Sihr (magi) är en synd som annullerar en persons Islam. 

Tyvärr är det inte du som bestämer vem som är muslim eller vem som är inte.

Om vi kan båda hålla med att man får tro på vad man vill, så nada inget problem där.

Sedan sexuell läggning är inget man väljer. Det är som att tvinga någon till att äta tomater, fastän dem inte tycker det är gott. Det borde vara en självklarhet att det är inget man väljer.

Med det logiken så får folk tro på vad dem vill, och gilla vem dem vill. Att du sitter o säger vad folk ska tro på o vem folk ska älska e helt sjukt. Du vet ju själv detta. Men anledning till att du vägrar acceptera du har fel är för du tror på din religion fullt ut, utan att kanske ifrågesätt saker som din tro tror I egentligen som är kanske problematiskt?

Själv är jag stolt muslimskt bög <3


   
SvaraCitera