Aviseringar
Rensa alla

"Homosexuella kan äta annan pasta"


Ämnesstartare

När Radio 24 frågar hur Guido Barilla tror att hans attityd påverkar homosexuella pastakonsumenter svarar han:

– Tja, om de gillar vår pasta och vårt budskap kommer det att äta den; om de inte gillar den och de inte gillar vad vi säger kommer de att äta annan [pasta].
http://www.svd.se/nyheter/utrikes/barilla-homosexuella-kan-ata-annan-pasta_8557988.svd

Reaktioner, tankar eller annat?

Jag tycker själv att det är väldigt märkligt av barilla men jag äter inte deras produkter hemma så behöver inte sluta köpa deras produkter. Dock blir jag nyfiken på om skollunchen innehåller barillas produkter.


   
Citera
Ämnesstartare

Barillas parta är jätteäcklig, antagligen har ägarens åsikter smittat av sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

alla får väl ha sina egna åsikter osv


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skit
hatar familjer
men pasta är ändå äckligt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ironiska i detta är hur deras reklam "upplev kärlek på italienska" har en stark förbindelse till vad deras religion (katolicism) förespråkar gällande homo-/bisexualitet. Italienarna har en sträng syn överlag gällande homo-/bisexualitet. Man kan sedan läsa att han försöker ursäkta sig med att han inte "egentligen" menade så. Sneaky. HBTQ-rörelsen i Italien har uppmanat alla att sluta konsumera Barillas produkter vilket tycker jag är helrätt. 

Riktigt äckligt sagt, dios mio.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Störtlöjlig aktion av homolobbyn. Bara för att man inte får som man vill uppmanar man till bojkott av en produkt. Varför ska dem synas och höras överallt? kan man inte lämna något ifred någon gång? Hoppas barilla står på sig för sina uttalanden. Behövs fler som inte viker sig för profit hela tiden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vehnk: homolobbyn


   
SvaraCitera
Yaren

Jag käkar barilla och tänker fortsätta käka barilla.
ska vi bojkotta Titanic nu också, och alla andra filmer för att det är ett heterosexuellt par?
Ska jag sluta äta överhuvudtaget eftersom de som köper och lagar mat till mig är mina heterosexuella föräldrar? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Yaren: ska vi bojkotta Titanic nu också, och alla andra filmer för att det är ett heterosexuellt par?
Ska jag sluta äta överhuvudtaget eftersom de som köper och lagar mat till mig är mina heterosexuella föräldrar?

Skitbra relevanta analogier till händelsen


   
SvaraCitera
Yaren

Lífþrasir:

Skitbra relevanta analogier till händelsen

Tack 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Yaren: ska vi bojkotta Titanic nu också, och alla andra filmer för att det är ett heterosexuellt par?
Ska jag sluta äta överhuvudtaget eftersom de som köper och lagar mat till mig är mina heterosexuella föräldrar?

ja


   
SvaraCitera
höna

Tänker: lol.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

känns ju som att det bara sabbar för dom


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pasta är inte gott i alla fall
förutom snabbmakaroner. och nudlar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gaypasta


   
SvaraCitera