Aviseringar
Rensa alla

Homosexuella och adoption


Ämnesstartare

Jag hittade inte någon sådan här olåst polltråd så då gjorde jag en. Mh.

m5z2jog


   
Citera
Ämnesstartare

isola: JA

Det är väl en självklarhet? 


   
SvaraCitera

Ja.


   
SvaraCitera
time
 time

isola: JA

De jag känner som adopterat är tusen gånger mer hängivna föräldrar än vad heterosexuella par utan fertilitetsproblem är, de har ju verkligen kämpat för att få utöka sin familj och få uppfostra ett barn. Nu menar jag inte att heterosexuella par är sämre föräldrar på något sätt obs.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja, men självklart!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: JA

Naturligtvis.

Men:
"Sveriges mediemakthavar-elit är på plats och frågan är: Släpper de fram alla åsikter, eller finns det en gräns för vad man får säga i Sverige idag? Forskaren Henrik Oscarsson kallar det en åsiktskorridor. Enligt honom är varannan svensk skeptisk till att homosexuella ska få adoptera barn."

Från artikeln:
http://www.svt.se/opinion/debatt-6-3-asiktskorridorer-och-ukrainakrisen

Forskaren:
http://www.pol.gu.se/personal/larare-och-forskare/oscarsson--henrik/


   
SvaraCitera

isola: JA 16 st

isola: Totalt har 16 användare röstat.

Mycket glad


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

givetvis.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

En del av mig säger ja, självklart. En annan del säger nej, det är inte alls ok.

Skyller på min uppväxt där jag och andra hjärntvättades med massa kristna värderingar från förskolan och upp.


   
SvaraCitera
b1son

ja           


   
SvaraCitera
Draug

Tycker barn har rätt till en förebild av bägge könen, fast samtidigt känns det fel att totalneka ett homopar som faktiskt har stora potential att bli bra föräldrar. Så varken ja eller nej vet faktiskt ärligt talat inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Självfallet.


   
SvaraCitera

Draug:
Tycker barn har rätt till en förebild av bägge könen     

måste en förebild vara en förälder?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Självklart. Vi har massor av barn runt om i världen som längtar efter en familj, och massor av homopar som längtar efter barn. Lösningen är enkel!

+ det där med förebilder är bullshit, vet så många heterosexuella föräldrar som inte ens har varit i närheten av förebilder till sina ungar.


   
SvaraCitera
Draug

terrormat: måste en förebild vara en förälder?

Nej såklart inte. Skulle kanske ha skrivet förälder istället för förebild, det var nog så jag tänkte från första början.


   
SvaraCitera