Aviseringar
Rensa alla

Hon är dålig på att visa sina känslor.


Ämnesstartare

Hej jag är 17 å min tjej är 16.

Jag är en väldigt romantisk kille jag skriver saker till min tjej som hur fin hon är å hur mkt jag saknar henne och långa kärleks texter om oss. Och när vi är me varan pussar jag henne å kollar henne i ögonen å säger hur söt hon är och att jag älskar henne osv..

Men hon är lite annorlunda.
Hon brukar inte ge spontana komplimanger på sms eller när vi ses, hon kan säga på sms ibland om jag säger hon är söt eller nåt: "nä duär". Sen om hon skriver på bloggen/Facebook skriver hon aldrig om mej utan mer om hennes kompisar, jag är ingen sån som bryr mej om status men man får ju känslan av det att hon skäms.

Om vi är ute å går till centrum eller nåt så skulle hon aldrig ta min hand, alltid jag som tar hennes hand eller lägger armen om henne eller stannar upp och kramar/kysser henne.

Hon är inte blyg av sej utan väldigt prat glad å så, de är just att visa känslor hon verkar ha svårt för. Hon gillar inte heller att prata om sej själv för hon har haft det tufft förut, men de har jag sagt att i förhållande måste man dela med sej om visa saker för man kan inte vara som 2 främlingar.

Men det jag undrar är vad kan jag göra? För har sagt till henne å visa mera känslor men hon verkar inte förstå hur hon ska göra. Ska jag låta henne lista ut de själv? Eller finns de nåt jag kan göra?

För nu när jag är den ända som gör massa saker som hålla hand och spontana komplimanger osv.. Känns ju som jag älskar henne mkt mer än va hon älskar mej (ibland känns de inte som hon älskar mej alls)

What should i do? Seriösa svar...


   
Citera

Hon är inte en sådan bara. Eller så känner hon inte riktigt som du. Du kan inte ändra på henne.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Hon är inte en sådan bara. Eller så känner hon inte riktigt som du. Du kan inte ändra på henne.

Men hur ska man kunna vara med någon som inte visar känslorna? Då känns man mer som 2 kompisar som bara "hänger"


   
SvaraCitera

Om det är så hon fungerar (och trivs med det) så finns det inte så mycket du kan göra för att "tvinga fram" gullegull från hennes sida. Det som du möjligtvis kan göra är att ta det lugnare själv, tona ner lite på det sötsliskiga. Då kanske hon börjar sakna det och börjar ta egna initiativ.

Men i slutändan måste du acceptera henne som hon är om ni skall vara tillsammans. Bara för att hon inte gör som du så behöver det inte betyda att hon inte är upp över öronen förälskad i dig också.


   
SvaraCitera

cynkz:

Men hur ska man kunna vara med någon som inte visar känslorna? Då känns man mer som 2 kompisar som bara "hänger"

Du får ta upp detta med henne. Alla är inte så kärleksfulla eller fysiska liksom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack för svaren
De jobbiga är jag älskar henne å vill leva med henne, men jag är väldigt "gullegull" och har alltid varit så och vill ha en sån tjej igentligen, men vill ju inte lämna henne för en sån sak... Ska jag sluta vara så "gullig" av mej?
Och de svåra är att jag tappar känslor när inte hon gör så som jag för känns då för mej att hon inte älskar mej, att vara gullig mot varan är ett sett för mej att visa känslor för varan, annars känns man som bara kompisar :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag är ensam och rädd:

Men i slutändan måste du acceptera henne som hon är om ni skall vara tillsammans. Bara för att hon inte gör som du så behöver det inte betyda att hon inte är upp över öronen förälskad i dig också.

Kortfattat är att hon inte är den "typiska" tjejen jag alltid drömt om att ha.
Men jag kan ändå se en framtid med henne.
Ska man fortsätta vara me henne eller ska man leta efter "dröm tjejen" tror inte jag kmr hitta någon bättre än henne.


   
SvaraCitera

cynkz:

Ska man fortsätta vara me henne eller ska man leta efter "dröm tjejen" tror inte jag kmr hitta någon bättre än henne.

Jag tror att det är viktigt att du pratar med henne och säger som det är. Du behöver en viss typ av uppmärksamhet i ett förhållande för att må bra men just nu känns det som att du ger väldigt mycket mer än vad du får tillbaka.

Vad hon sedan gör med den informationen är upp till henne - antingen anstränger hon sig mer eller så gör hon inte det, men i slutändan är det hennes beslut.

Det kommer alltid komma nya tjejer att bli förälskad i om ni gör slut, även om det kanske inte känns så just nu. Försök att tänka igenom vad du behöver för att må bra i ett förhållande och om inte de kraven möts på ett eller annat sätt så är det nog bäst för båda att ni går skilda vägar.


   
SvaraCitera

cynkz:

.

Har du inte redan skapat fler liknande trådar?
Nämligen:
Tjejen visar inte att vi är tillsammans.
Tjejen dödar konversationen.
Tjejen tar inge Initiativ.


   
SvaraCitera

Kan ju vara så att hon inte visar så mycket känslor just för att det inte finns så mycket känslor att visa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xisco:

Har du inte redan skapat fler liknande trådar?Nämligen:Tjejen visar inte att vi är tillsammans.Tjejen dödar konversationen.Tjejen tar inge Initiativ.

Olika saker å visa gamla, hur tar man bort trådar? x)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

malber:

Kan ju vara så att hon inte visar så mycket känslor just för att det inte finns så mycket känslor att visa.

Hoppas det inte är så, vet ju när vi bråkat att hon blivit väldigt ledsen och då kommer alla känslor att hon älskar mej å inte vill förlora mej och så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag är ensam och rädd:

Jag tror att det är viktigt att du pratar med henne och säger som det är. Du behöver en viss typ av uppmärksamhet i ett förhållande för att må bra men just nu känns det som att du ger väldigt mycket mer än vad du får tillbaka.

Precis men tror jag skulle ångra det för har varit singel i 2 år å hatade det och nu har jag henne, trodde aldrig skulle hitta någon tjej som jag gillar.


   
SvaraCitera

cynkz:

Precis men tror jag skulle ångra det för har varit singel i 2 år å hatade det och nu har jag henne, trodde aldrig skulle hitta någon tjej som jag gillar.

Jag tycker personligen att "inte vilja vara singel" är en dålig anledning till att vara tillsammans med någon. Skall man vara med någon så skall man vara det för att man trivs och mår bra av det - annars är man inte ärlig mot sig själv eller sin partner. Att vara tillsammans med någon "bara för att" är rätt respektlöst mot den man är tillsammans med.

Men det är förstås bara vad jag tycker, du bestämmer själv hur du vill leva ditt liv. Men jag kan garantera dig att du kommer träffa andra, du är fortfarande ung och har hela livet framför dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag är ensam och rädd:

Jag tycker personligen att "inte vilja vara singel" är en dålig anledning till att vara tillsammans med någon. Skall man vara med någon så skall man vara det för att man trivs och mår bra av det - annars är man inte ärlig mot sig själv eller sin partner. Att vara tillsammans med någon "bara för att" är rätt respektlöst mot den man är tillsammans med.Men det är förstås bara vad jag tycker, du bestämmer själv hur du vill leva ditt liv. Men jag kan garantera dig att du kommer träffa andra, du är fortfarande ung och har hela livet framför dig.

Jag vet :/ men ärligt så känns de som att hon är tsm med mej bara för att, hon sa själv innan vi blev tsm hon letar efter ett förhållande som håller för hon vill inte gå från kille till kille.


   
SvaraCitera