Aviseringar
Rensa alla

Hon är naiv - Hon säger det själv


Ämnesstartare

Jag var ute på krogen med min flickvän och hennes kompisar igår kväll. Vi hade en grymt schyst kväll, men det var en sak som jag insåg. Min flickvän är sjuuukt naiv när det kommer till killar på krogen.

Jag satt & prata med några av hennes kompisar och ser henne stå ute på uteserveringen och snacka med nån random kille. Well- så jag sitter & spanar o pratar. Jag ser verkligen att denna killen är intresserad av min flickvän, (han lägger in några hyffsat uppenbara stötar). Men efter en stund kommer min flickvän och joinar oss.

När vi kom hem så snackade vi lite om det och jag frågade henne när hon upptäcker att någon stöter på henne ----> När de ber om telefonnummer.
Hon berättade själv att hon tycker att hon själv är rätt naiv och tror att alla killar som kommer fram & pratar med henne bara vill va kompis med henne-.-

Det stör ju en att se någon ragga på sin flickvän, men man vill heller inte vara den som är "överprotective" & "markera sitt revir". Vissa killar tänker ju "Hon avfärdar mig inte, hon diggar mig".

Jag förstår inte hur hon kan vara såpass naiv och det stör mig lite:/
Vad finns att göra, om det ens finns nåt?

Cheers för seriösa svar:)


   
Citera

Vad spelar det för roll om folk stöter på henne?


   
SvaraCitera

Handlar väll också om hur pass mycket du litar på henne i det där fallet.
Så länge hon själv inte ger ut några signaler på att vara intresserad i nån annan på det sättet så tycker jag inte det är något fel med att hon är trevlig mot nytt folk hon träffar på.
För även om hon är naiv på det sättet så om hon nu verkligen tror att dom bara vill vara kompis med henne så lär det väll knappast leda nånstans?


   
SvaraCitera

Lär dig lita på din partner [zzz]


   
SvaraCitera

hmmz lär dig lita på henne såvida hon inte tar emot benso av främmande män på krogen tror jag hon kan ta hand om sig själv:ssss


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ibland så intalar man sig själv att en kille bara vill vara kompis med en för att det känns fett otrevligt att snäsa till honom med ett: "du, jag har faktiskt pojkvän" bara för att de går fram och pratar med en. En person som fortsätter prata litegrann med folk som går fram vill helt enkelt inte starta en konflikt eller vara elak mot folk. Hon drar gränsen vid att ge ut nummer, det är la inget fel med att hon pratar med andra eller? Lita på hennes omdöme.


   
SvaraCitera

låt henne vara det då


   
SvaraCitera

så länge hon inte stöter på killarna så är det väl lugnt [smile]


   
SvaraCitera
Jeay_L

Du får väl ta och markera ditt revir!

i övrigt så har jag haft folk som raggat på mig även dom gånger jag haft pojkvän, så länge hon inte gör nått med dom så är det väl lugnt att dom stöter på henne, hon pratar ju bara..


   
SvaraCitera
Gifted

Hon kommer fortsätta vara naiv tills hon själv inser hur verkligheten ser ut.
Att säga att de stöter på henne utan att hon fattar det, gör bara att hon blir sur...

Litar du verkligen på henne, låt henne ge ut sitt nummer och sedan få en kille som limmar henne med sms och tjaffs tills hon säger till på skarpen kommer väl vara ett ypperligt exempel som visar att killar raggar...


   
SvaraCitera

karku:

Vad finns att göra, om det ens finns nåt?

Jag har lite samma problem, min pojkvän fattar verkligen inte att hans kvinnliga vänner raggar på honom förren de kommer med smått skamliga förslag som: "om du var singel så skulle jag raggar på dig" och "vill du komma hem till mig och se på film...jag är ensam hemma [ops]"

Det finns nog inget att göra [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan ju alltid gå fram till henne och pussa henne på kinden eller något sånt så personen förstår hur det ligger till.

Men eftersom att hon själv tror att de bara vill vara hennes kompisar så kan du iaf ta det lugnt när det gäller att lita på henne. Men man kan ju förstå att det är smått frustrerande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inte hennes fel att folk stöter på henne. Ta det som en komplimang att du har en snygg flickvän. 🙂

Jag har själv det problemet att jag inte alltid märker skillnad på en kille som bara är trevlig och vill prata med mig eller en kille som bara är trevlig och vill ligga med mig. Det har inget (inte för mig iaf) att göra med naivitet, jag är bara inte van vid tanken att någon skulle vilja ragga på mig, därför missar jag ofta "stötar" som andra säger är uppenbara. Det kanske är likadant för henne? Det kan bero på dålig självkänsla, eller en självbild som behöver uppdateras.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

karku:

Vad finns att göra, om det ens finns nåt?

[crazy] jag utgår från att alla killar alltid är ute efter något på krogen så jag säg ifrån ifall jag märker att de uppenbart stöter på mig. Jag flikar in rätt snabbt att jag är upptagen och rätt smidigt också i en konversation:

"jag o min pojkvän/sambo jobbar med... och eftersom vi jobbar med samma sak är det rätt kul...bla bla"
"Jag ska flytta till ett radhus snart i... jag och min pojkvän har hittat perfekta läget, ska bli så kuuul!"

etc... men sålänge du litar på henne så ska du inte behöva oroa dig. Min kille litar stenhårt på mig och jag likaså på honom. Så jag haha kanske är lite mer naiv på det sättet om nån skulle påstå nått annat.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera