Aviseringar
Rensa alla

Hon är rädd för förhållande


Ämnesstartare

Hej!
Jag är sedan några veckor tillbaka tillsammans med en tjej. Vi gillar varandra jättemycket och så men det finns ett problem. Hon är nämligen rädd för förhållanden. För ett år sedan så blev hon tillsammans med en kille i Skåne. Men hon blev playad. Efter det mådde hon verkligen jättedåligt men en annan kille började muntra upp henne - även han bodde i Skåne. De pratade på msn och pratade i telefon och de började gilla varandra. Men det slutade med att han var otrogen. Han som hade muntrat upp henne och hjälpt henne när hon hade det jobbigt. Han som berättade att alla inte är idioter, han av alla svek henne.

Nu är hon alltså tillsammans med mig. Hon vet att jag inte är någon player men hon är fortfarande rädd för att bli sårad en dag. Hon säger att hon inte skulle klara det. Hon vet att man måste våga här i livet men det är fortfarande något som tar emot.

Hemma har hon det heller inte så lätt. Alltid har hon fått höra hur dålig hon är. Pappan, systern och brodern gaddar ihop sig mot henne.
Hon har börjat tro att det de säger är sant...

Jag vill verkligen hjälpa henne, men jag förstår verkligen inte hur jag ska göra! Uppskattar verkligen tips!


   
Citera

Det är för jävligt. 🙁

Här kan du läsa om människor som har varit med om samma sak och vad de har gjort för att må bättre:

http://www.terapisnack.com/relationer-kaerleksbekymmer/1599-dumpad.html


   
SvaraCitera

Jag tycker bara att det låter hälsosamt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Viljans Triumf:

Jag tycker bara att det låter hälsosamt

Vad?


   
SvaraCitera

Bacarah:

Vad?

Att vara rädd för förhållanden


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Viljans Triumf:

Att vara rädd för förhållanden

Så rädd att man inte vågar ha ett?


   
SvaraCitera

Bacarah:

Så rädd att man inte vågar ha ett?

Ja, precis som mig [smile]


   
SvaraCitera

Bacarah:

Jag vill verkligen hjälpa henne, men jag förstår verkligen inte hur jag ska göra! Uppskattar verkligen tips!

Det du kan göra är att stanna vid hennes sida. Hon verkar tydligen behöva någon att ty sig till. Var ett stöd för henne. Ibland kan en enda människa betyda så mycket.[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Malachi88:

Det du kan göra är att stanna vid hennes sida. Hon verkar tydligen behöva någon att ty sig till. Var ett stöd för henne. Ibland kan en enda människa betyda så mycket.

Det gör jag verkligen, men det är frustrerande att jag inte kan göra något mer. Jag kanske inte kan göra mycket mer men vad kan hon göra? Jag vet inte det heller [shake]


   
SvaraCitera

Bacarah:

Det gör jag verkligen, men det är frustrerande att jag inte kan göra något mer. Jag kanske inte kan göra mycket mer men vad kan hon göra? Jag vet inte det heller

Hon verkar vara en ganska stark person såsom du beskriver henne, trots det hon gått och går igenom. Förhoppningsvis repar hon sig. Men hur lång tid det kan ta är omöjligt att säga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Malachi88:

Hon verkar vara en ganska stark person såsom du beskriver henne, trots det hon gått och går igenom. Förhoppningsvis repar hon sig. Men hur lång tid det kan ta är omöjligt att säga.

Jag vet inte om hon är så stark faktiskt. Hon har gått igenom mycket men det har gett sina ärr också. Med tiden kanske rädslan försvinner.


   
SvaraCitera

Bacarah:

Med tiden kanske rädslan försvinner.

Får hoppas det.


   
SvaraCitera

Viljans Triumf:

Att vara rädd för förhållanden

Det är inte hälsosamt.


   
SvaraCitera

medan_man_kan:

Det är inte hälsosamt.

Varför skulle det inte vara det?


   
SvaraCitera

Känner igen mig..


   
SvaraCitera