Aviseringar
Rensa alla

hon behöver hjälp..


Ämnesstartare

såhär ligger det till, min bästa kompis har så sjukt dåligt självförtroende, och verkligen svälter sig,, hon är väl runt 167 kanske å väger runt 43 kg å vill väga mindre.. hon mår allmänt dåligt å har det ganska jobbigt hemma, hon vägrar ta hjälp av någon vuxen då hon inte litar en sekund på dom.. ibland får hon sina perioder då hon inte kan annat än att ligga på sängen för att inte ramla ihop. hon får ont imagen av att äta en macka.. och allt är ganska kasst.
jag och min kompis är oroliga och ska prata med någon! men vem är bäst att vända sig? vi tänkte Ungdomsmottagning..?


   
Citera

hennes föräldrar ,

Och ni är en stor del i hennes liv. Hon måste ha någon hon kan lita på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dinga:

hennes föräldrar ,

Absolut inte!!!

dinga:

Och ni är en stor del i hennes liv. Hon måste ha någon hon kan lita på.

Prata med någon inom sjukvården få tips på hur ni kan få henne att må bättre glöm inte att få i henne ett halvt äpple är bättre än inget[chocked]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kakburk_:

men vem är bäst att vända sig? vi tänkte Ungdomsmottagning..?

Eller skolsköterskan/kuratorn..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kakburk_:

vem är bäst att vända sig?

dinga:

hennes föräldra

har dock en tjejkompis som har samma problem men hennes föräldrar bryr sig inte ett dugg, om man nu ska tro henne helt då.. men om hennes föräldrar bryr sig om henne så berätta för dem

annars är mitt tips

I love Lucy:

kuratorn

dock är inte alla kuratorer bra har jag märkt.. men en riktig kurator ska kunna hjälpa en!

annars ta kontakt med ngn vuxen ni litar på och vet kan hjälpa er vidare


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DPope:

dock är inte alla kuratorer bra har jag märkt.. men en riktig kurator ska kunna hjälpa en!

nej, det är jag medveten om. men jag skulle gått dit och pratat, för att se hur h*n är.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

I love Lucy:

det är jag medveten om

tänkte det mest som ett inlägg till TS 😛 men helt klart, man måste ju testa om kuratorn är bra lr ej [y] skulle jag oxå gjort


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DPope:

men helt klart, man måste ju testa om kuratorn är bra lr ej [y] skulle jag oxå gjort

vi hade flera, en var skitdryg (typ "lilla gumman, vad ville lilla du då?") och den andra var jättebra. 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

I love Lucy:

den andra var jättebra. 🙂

jag är på en skola en gång i veckan.. o hon kuratorn där är grymt bra! vann ett pris på några tiotusentals kronor för allt jobb hon gjort 🙂 det var hon verkligen värd 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DPope:

vann ett pris på några tiotusentals kronor för allt jobb hon gjort 🙂

Coolt! Då är man nog väldigt bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

I love Lucy:

Coolt! Då är man nog väldigt bra.

yes 🙂 min familj fick hjälp av henne bl.a 🙂 mest drf jag tkr hon förtjänar det 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kakburk_:

jag och min kompis är oroliga och ska prata med någon

inget att vara orolig för hon vill bara ha uppmärksamhet säg åt henne att hon är ful och äcklig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dumpad1:

inget att vara orolig för hon vill bara ha uppmärksamhet säg åt henne att hon är ful och äcklig

om du ska va sån, kan du lika gärna gå härifrån på en gång! [mad]

men tack alla ni andra för tipsen! [smile]
var till Ungdomsmottagningen, dom sa att vi skulle prata med henne, försöka få henne gå till en skolsköterska, och om hon vägra, skulle vi prata med hennes mamma, men hon måste vara medveten om att det alternativet finns! För vi kan inte göra något förutom att vara ett stöd, men eftersom vi kommer "förstöra" hennes matgrejs så kommer hon antagligen inte uppskatta oss på nåt år, tycka att vi svikit henne mm, men den smällen får vi ta, bara hon inte dör! och även om Ungdomsmottagningen inte kunde göra annat än säga va vi ska göra, så kändes det fett bra att bara få prata av sig om saker som jag burit inom mig i ca ett år, har inte sagt till någon..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DPope:

har dock en tjejkompis som har samma problem men hennes föräldrar bryr sig inte ett dugg, om man nu ska tro henne helt då.. men om hennes föräldrar bryr sig om henne så berätta för dem

vi lider av samma problem alltså? tjej med äs, föräldrarna skiter typ i henne, å allt.. :/ men vi ska göra ett försök på mamman iaf! finns ju inget att förlora på att försöka..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kakburk_:

vi lider av samma problem alltså?

jupp

kakburk_:

men vi ska göra ett försök på mamman iaf!

bra! jag har lite svårt o göra ngt då jag inte bor i samma stad som hon.. men hon har kommit in på ett behandlingshem nu.. men nu har de stängt i 5 veckor tydligen :S lite sjukt [confused]


   
SvaraCitera