Aviseringar
Rensa alla

Hon blev förbannad (lång text)


Ämnesstartare

Det finns en tjej i skolan som är störtkär i. Hon är så så jävlaaa nice!
Jag har inte snackat med henne IRL, eller kanske sagt HEJ! en gång. 
Men vi har snapat med varandra och skrivit till varandra.
En dag kände jag att verkligen måste berätta för henne om vad jag känner.
Jag skrev hur fin hon var, att jag har "spanat " in henne sen 7an (hon går i 8an och jag i 9an), att jag verkligen vill lärar känna henne.
Som svar fick jag " Jag tycker verkligen att det är coolt och modigt av dig att du har kommit ut, att du vågar berätta det för mig är jättebra! Hoppas du hittar någon annan. Jag känner inte samma sak"
Sen berättade att hon håller på med en kille som också går i 8an"
Vi fortsatte att skriva och det bubblar inom mig varje gång hon skickar en bild på henne. 
Men så en dag, så tog hon bara bort mig mig, från snapchat och instagram inkl. Facebook. ALLTSÅ ÖVERALLT!
Jag blev först jätteledsen. Varför gjorde hon så? Gjorde jag nåt?
I alla fall.

-

1 månad senare

Oavsett vad som hade hänt så är jag fortfarande stört kär henne och jag har officiellt kommit ut, bland annat via instagram på insta storyn. Jag har sparat storyn som höjdpunkt och man kan ser det varje gång man går i på min profil. 
Saken är att jag har en av hennes närmaste vänner på snapchat och jag skrev till henne då 
och först typ hej hur är det? 
och frågade lite om vad som helst.
Så skrev jag sen att "Ja, du vet *din kompis* , jag tycker hon verkar as schysst och jag diggar henne. Vill lära känna henne så mycket. Är ni riktig bra kompisar"?
Hon ba: aa vi umgås ofta. 

Några minuter senare
Tjejen som är störtkär i lade till mig på snapchat och började följa mig på instagram.
Jag trodde det var något positivt. Att hon typ ville komma "tillbaka".
Men istället var hon förbannad.
"VARFÖR I HELVETE HAR DU BERÄTTA FÖR ***** OM ATT DU GILLAR MIG?DU behöver inte runt och säga det till alla. Det är obehagligt när vi knappt känner varandra. Låt mig va!"

Jag kände mig jättedum. 
Vi snackade genom saken och jag kände verkligen att hon var arg på nåt sätt.  Hon menade att jag är för PÅ, men sanningen är att jag aldrig har snackat med henne, som sagt, kanske ett hej. 
Det slutade med att jag blockade henne.
För en stund.
Jag avblockade henne för att sen kunna se när hon är inne. 
Jag frågade tjejens kompis om varför hon berättade det?
Hon sa " Ja men hon kanske ville veta"

Jag tycker att det är så jobbigt att ser på henne varje dag. Vi är i samma korridor i skolan och det är nästan omöjligt att undvika varandra. Men samtidigt tycker jag att det fantastisk eftersom att hon är så vacker och jag vill ser henne ändå. 

Förra veckan 
Hon gick då till sin mentor och berättade om mig, att hon kände sig obehaglig och tycker inte det känns så bra. Hon tycker att det är jobbigt och hon hade ingen erfarenhet av detta. 
Hon ville ta hjälp av sin mentor för att lösa "problemet"

Hennes mentor kom till mig och berättade hur det var.
Jag bad om ursäkt för att det blev som det blev och jag respekterar det.
Sen gick mentorn till tjejen och berättade vad jag sa och som svar tillbaka fick jag " Det är lugnt"

Men jag kunde inte släppa henne i alla fall. Jag känner skuldkänslor för jag vill ju inte att hon hon ska känna sig obekväm, känner sig dåligt, må dåligt och allt det där.
Jag gick till henne mentor och berättade vad jag kände. 
Hon berättade det för tjejen 
och som svar fick jag " Du ska inte känna skuldkänslor, det är okej nu"

Jag vet att jag inte kommer får henne ändå.
Men blir kompis med henne kanske?
Fast det nästan omöjligt.

Ska jag börjar snacka med henne på riktig?
Jag vill verkligen höra hennes ord med mina öron och inte via någon annan. 

Hennes mamma
Vad jag vet så har hon berättat om mig för två av sina kompisar, en lärare och troligtvis henne mamma.
Jag gick in höjdpunkten och kollade vilka som har sett den och bland namnet så finns HENNES mamma med. Jag vet vem hon är och hennes vän som jag följer, följer mamman och jag var säker på att det det var hennes mamma. 
Hon har tydligen sett den texten. Alltså jag skäms ju inte, men liksom hennes mamma har gått in och kollat på min instagram? 

Vad tycker ni om detta


   
Citera

Meatballspotatoes:
Det finns en tjej i skolan som är störtkär i. Hon är så så jävlaaa nice!
Jag har inte snackat med henne IRL, eller kanske sagt HEJ! en gång. 
Men vi har snapat med varandra och skrivit till varandra.
En dag kände jag att verkligen måste berätta för henne om vad jag känner.
Jag skrev hur fin hon var, att jag har "spanat " in henne sen 7an (hon går i 8an och jag i 9an), att jag verkligen vill lärar känna henne.
Som svar fick jag " Jag tycker verkligen att det är coolt och modigt av dig att du har kommit ut, att du vågar berätta det för mig är jättebra! Hoppas du hittar någon annan. Jag känner inte samma sak"
Sen berättade att hon håller på med en kille som också går i 8an"
Vi fortsatte att skriva och det bubblar inom mig varje gång hon skickar en bild på henne. 
Men så en dag, så tog hon bara bort mig mig, från snapchat och instagram inkl. Facebook. ALLTSÅ ÖVERALLT!
Jag blev först jätteledsen. Varför gjorde hon så? Gjorde jag nåt?
I alla fall.

-

1 månad senare

Oavsett vad som hade hänt så är jag fortfarande stört kär henne och jag har officiellt kommit ut, bland annat via instagram på insta storyn. Jag har sparat storyn som höjdpunkt och man kan ser det varje gång man går i på min profil. 
Saken är att jag har en av hennes närmaste vänner på snapchat och jag skrev till henne då 
och först typ hej hur är det? 
och frågade lite om vad som helst.
Så skrev jag sen att "Ja, du vet *din kompis* , jag tycker hon verkar as schysst och jag diggar henne. Vill lära känna henne så mycket. Är ni riktig bra kompisar"?
Hon ba: aa vi umgås ofta. 

Några minuter senare
Tjejen som är störtkär i lade till mig på snapchat och började följa mig på instagram.
Jag trodde det var något positivt. Att hon typ ville komma "tillbaka".
Men istället var hon förbannad.
"VARFÖR I HELVETE HAR DU BERÄTTA FÖR ***** OM ATT DU GILLAR MIG?DU behöver inte runt och säga det till alla. Det är obehagligt när vi knappt känner varandra. Låt mig va!"

Jag kände mig jättedum. 
Vi snackade genom saken och jag kände verkligen att hon var arg på nåt sätt.  Hon menade att jag är för PÅ, men sanningen är att jag aldrig har snackat med henne, som sagt, kanske ett hej. 
Det slutade med att jag blockade henne.
För en stund.
Jag avblockade henne för att sen kunna se när hon är inne. 
Jag frågade tjejens kompis om varför hon berättade det?
Hon sa " Ja men hon kanske ville veta"

Jag tycker att det är så jobbigt att ser på henne varje dag. Vi är i samma korridor i skolan och det är nästan omöjligt att undvika varandra. Men samtidigt tycker jag att det fantastisk eftersom att hon är så vacker och jag vill ser henne ändå. 

Förra veckan 
Hon gick då till sin mentor och berättade om mig, att hon kände sig obehaglig och tycker inte det känns så bra. Hon tycker att det är jobbigt och hon hade ingen erfarenhet av detta. 
Hon ville ta hjälp av sin mentor för att lösa "problemet"

Hennes mentor kom till mig och berättade hur det var.
Jag bad om ursäkt för att det blev som det blev och jag respekterar det.
Sen gick mentorn till tjejen och berättade vad jag sa och som svar tillbaka fick jag " Det är lugnt"

Men jag kunde inte släppa henne i alla fall. Jag känner skuldkänslor för jag vill ju inte att hon hon ska känna sig obekväm, känner sig dåligt, må dåligt och allt det där.
Jag gick till henne mentor och berättade vad jag kände. 
Hon berättade det för tjejen 
och som svar fick jag " Du ska inte känna skuldkänslor, det är okej nu"

Jag vet att jag inte kommer får henne ändå.
Men blir kompis med henne kanske?
Fast det nästan omöjligt.

Ska jag börjar snacka med henne på riktig?
Jag vill verkligen höra hennes ord med mina öron och inte via någon annan. 

Hennes mamma
Vad jag vet så har hon berättat om mig för två av sina kompisar, en lärare och troligtvis henne mamma.
Jag gick in höjdpunkten och kollade vilka som har sett den och bland namnet så finns HENNES mamma med. Jag vet vem hon är och hennes vän som jag följer, följer mamman och jag var säker på att det det var hennes mamma. 
Hon har tydligen sett den texten. Alltså jag skäms ju inte, men liksom hennes mamma har gått in och kollat på min instagram? 

Vad tycker ni om detta

Jag läste hela texten yeeey!!
men du borde nog låta henne vara i typ 1 månad. Sen kan du typ skriva till henne
"hej, det var länge sen. Hur mår du? Förlåt för att det blev så fel sist..det var inte meningen att du skulle tycka att det var obehagligt att jag gillar dig. jag gillar dig verkligen, och jag hoppas att det inte stör dig. Jag respekterar att du inte vill ha något förhållande, men kan vi bara vara vänner och kanske umgås ibland? Tack för att du orkade läsa, jag uppskattar verkligen det! Från *vad du nu än heter*!

Alltså det här är nog mitt bästa råd till dig, eftersom att du vill fortsätta prata med henne.
Lycka till!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

its_just_me:

Jag läste hela texten yeeey!!
men du borde nog låta henne vara i typ 1 månad. Sen kan du typ skriva till henne
"hej, det var länge sen. Hur mår du? Förlåt för att det blev så fel sist..det var inte meningen att du skulle tycka att det var obehagligt att jag gillar dig. jag gillar dig verkligen, och jag hoppas att det inte stör dig. Jag respekterar att du inte vill ha något förhållande, men kan vi bara vara vänner och kanske umgås ibland? Tack för att du orkade läsa, jag uppskattar verkligen det! Från *vad du nu än heter*!

Alltså det här är nog mitt bästa råd till dig, eftersom att du vill fortsätta prata med henne.
Lycka till!

Det låter bra!! Men jag vågar typ inte :/


   
SvaraCitera

Meatballspotatoes:

Det låter bra!! Men jag vågar typ inte :/

vad är det värsta som kan hända?


   
SvaraCitera

är hon typ rädd för dig ska du nog avvakta lite så hon känner sig säker igen sen kan du ju försöka bli vän med henne


   
SvaraCitera

Jag tycker att du ska försöka hitta något annat att fokusera på 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Att hon hittar på något om mig som inte stämmer, ex

its_just_me:

vad är det värsta som kan hända?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skåneärbäst:
är hon typ rädd för dig ska du nog avvakta lite så hon känner sig säker igen sen kan du ju försöka bli vän med henne

Jaaa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inte Jung:
Jag tycker att du ska försöka hitta något annat att fokusera på 

Nej, inte just nu i alla fall. Den här tjejen är drömmen 


   
SvaraCitera

Meatballspotatoes:
Att hon hittar på något om mig som inte stämmer, ex

då sparar du alla sms å så som ni skriver, å om hon skulle hitta på ngt sånt så går du hem till hennes föräldrar och visar vad du skrev till henne å så. Dessutom om hon skulle hitta på saker så är hon ingen bra person.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haha,mm. Jag har sparat allt så

its_just_me:

då sparar du alla sms å så som ni skriver, å om hon skulle hitta på ngt sånt så går du hem till hennes föräldrar och visar vad du skrev till henne å så. Dessutom om hon skulle hitta på saker så är hon ingen bra person.


   
SvaraCitera

Meatballspotatoes:

Nej, inte just nu i alla fall. Den här tjejen är drömmen 

Då får du kanske räkna med lite otrevlig dramatik 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kanske det. Men får hoppas på ett lyckligt slut 

Inte Jung:

Då får du kanske räkna med lite otrevlig dramatik 


   
SvaraCitera