Aviseringar
Rensa alla

Hon börjar bli elak, hjälp mig


Ämnesstartare

Jag ska berätta om ett litet kompis problem jag har..

En av mina bästa kompisar har börjat bli jävligt tyken och elak mot mig. Jag är rent ut sagt förbannad och ledsen på henne för mot alla andra är hon en liten ängel, men mot mig har börjat bli tyken, och jag vet inte varför. Vi kan kalla henne för Lisa då.

T ex när vi hade musik i måndags så hörde jag inte vad våran lärare hade sagt, och jag sa "Vad sa du?" och då suckade hon överdrivet högt och sa "Men gud, kan du inte lyssna?" och jag svarar "Men ursäkta." Och då ska hon gå och vara förbannad på mig resten av dagen, och det fick jag reda på genom min kompis. Eftersom Lisa hade dragit med min andra kompis, Emma kan vi kalla henne, och börjat snacka skit om mig och sagt "Hörde du vad hon sa till mig, hon är svin tyken!!" och massa annan skit.

Det är ju inte detta lilla som gör att jag blir sur och ledsen, hon har gjort mycket annat också.

Jag får seriöst RYCK på henne, och jag har börjat tycka väldigt illa om henne nu. Detta har aldrig hänt förut, och mina kompisar säger alltid att jag är en så bra vän, alltid snäll och sånt. Men om jag blir sur på Lisa så vet jag att alla som "älskar" Lisa antagligen kommer att vända sig emot mig.

Jag börjar nästan bli deprimerad av detta, ibland kan jag bara bryta ihop på kvällarna och stor gråta för att hon är så sur och elak mot mig. Vad kan jag göra för att få ett slut på detta?


   
Citera

Sluta umgås med henne, ev. berätta det för henne. [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ingen fattar vad jag menar när jag säger tyken :c


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

karleksproblem:

Sluta umgås med henne, ev. berätta det för henne. [y]

Hon är med min bästa kompis, typ beroende av henne. Så det kommer nog inte blir så lätt att "sluta umgås" med henne 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sluta umgås med henne då


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

sluta umgås med henne då

hhaannnaaa:

Hon är med min bästa kompis, typ beroende av henne. Så det kommer nog inte blir så lätt att "sluta umgås" med henne 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hhaannnaaa:

Hon är med min bästa kompis, typ beroende av henne. Så det kommer nog inte blir så lätt att "sluta umgås" med henne 🙁

då får du skylla dig själv om det inte hjälper att tala med henne.
sad but true


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du klarar dig utan henne.
Jag lämnade nästan hela min umgängeskrets.
Inkl. min bästa kompis, som betydde allt för mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

då får du skylla dig själv om det inte hjälper att tala med henne.

Jag tänker nog prata med henne


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hon kanske är ledsen. Var snäll mot henne.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hhaannnaaa:

Jag tänker nog prata med henne

börja med det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie:

Hon kanske är ledsen. Var snäll mot henne.

Men skojar du!? Jag gör allt för att hålla henne kvar, och jag är snäll mot henne! Hon gör allt för att trycka undan mig. Hon försöker också sno min bästa kompis, en kompis som jag har haft i nästan hela mitt liv, som jag har känt sen jag var 2 år. En som hon snart har lyckats stjäla.

Jag vet inte om det hjälper att prata eller om jag bara ska släppa henne.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hhaannnaaa:

Hon är med min bästa kompis, typ beroende av henne. Så det kommer nog inte blir så lätt att "sluta umgås" med henne 🙁

Om det är din bästa kompis så kommer väl hon att klara av att vara kompis med både dig och henne även om ni inte är kompisar med varandra.


   
SvaraCitera

Tickstart:

ingen fattar vad jag menar när jag säger tyken :c

jag säger också "tyken" ibland ^^

Till ämnet: när jag gick i nian hamnade jag i ungefär samma sitts. En kompis som stod mig jätte nära började bli jätte otrevlig, hon lyssnade inte på mig och avbröt mig när jag pratade, som om jag aldrig sagt nåt. Men hon gjorde inte så mot någon annan. Jag drog mig helt enkelt undan, det var min lösning. JAg orkade inte ta någon fight för jag hade redan mycket som var jobbigt. Men jag misstänker att det var samma för henne egentligen. Hon hade också mycket, höga krav på sig själv och jobbigheter inom familjen. JAg gissar på att hon betädde sig så just för att vi stod så nära som vi gjorde. Det blev kanske en sån grej som det blir inom familjen, man är så nära så man släpper på snällspärren. Man häver ur sig lite alltmöjligt för att man är så nära och har det bandet mellan sig. Om du förstår?
Så vem vet, hon kanske inte känner sig helt ok? Och med det menar jag inte att det är okey att bete sig som hon gör. Så försök att prata med henne. Funkar inte det så skulle jag personligen skita i henne. Trots att det kanske är ens bästa vän från början så anser jag inte att det är en bästa vän om man blir behandlad som skräp. Så släpp det i så fall. Låt det ta sin tid så kanske det blir bättre efter ett tag. Ignorera henne ett tag, bit inte tillbaks när hon biter.
Hoppas det löser sig [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tyken? [tard]


   
SvaraCitera