Aviseringar
Rensa alla

Hon dumpade mig och nu vill hon tillbaks?..


Tifa
 Tifa
Ämnesstartare

Hej alla, jag och min tjej gjorde slut för en månad sen kanske.
Hon tyckte att jag ljög för mycket och att det staplade upp sig och blev för mycket. Så hon dumpade mig, jag ville verkligen ha tillbaks henne och jag försökte att få tillbaks henne den sekund hon lämnade mig. Men nej hon ville inte, så jag drog hem.

Sen skrev jag till henne men hon svarade inte, då skrev hon vi kan vara vänner... Jag accepterade och vi blev vänner och träffades en gång men det gick ju inte så bra för att vi bråkade.

I alla fall jag sa till henne att vi borde avbryta allt och att vi inte kan vara vänner längre eftersom man blir inte vän med sitt EX.

Vet inte vad hon svarade men sen gick det väl en, två veckor ingen kontakt.

Sen får jag ett sms.

"Förlåt jag vet inte vad jag ska göra eller säga längre, det var aldrig meningen att såra dig bla bla bla, Jag vill inte förlora dig, Jag frågar dig inte om att vara min vän för att du förtjänar mycket mer, vill bara veta att jag är ledsen."

En grej har jag lärt mig att när dem dumpar dig, SKRIV INTE TILLBAKS, alltså ignorera helt. They'll run back.
I alla fall, tycker ni vi borde träffas och snacka eller kanske ringa henne? Lite råd och hjälp!


   
Citera

allt kommer upprepas igen
träffa inte henne mer för din egen skull..


   
SvaraCitera

Hjärtlös:

allt kommer upprepas igen

Och hur vet du det? Lika patetiskt varje gång när Svenskar låtsas vara psykologer och TROR att alla människor tänker på samma sätt bara för att man själv ser från ett extremt naivt perspektiv.

Varför skulle det upprepas igen för? Att man ångrar sig i ett förhållande efter man gjort slut ( 2-3veckor efter) är HELT normalt och sker i mer eller mindre 70% av fallen. Hur jag tänker och ser på saker för 3 veckor sedan kanske jag inte ens i närheten tänker idag om tex ett fotografi på mig eller någon annan. Hjärnan fungerar så helt enkelt, så innan du uttalar dig om saker så tänk till lite grann [tired]


   
SvaraCitera

mullis711:

Och hur vet du det? Lika patetiskt varje gång när Svenskar låtsas vara psykologer och TROR att alla människor tänker på samma sätt bara för att man själv ser från ett extremt naivt perspektiv.

har du hört talas om empirisk forskning? jag skriver vad jag vill, men gnäll på du om det fungerar för dig.

jag litar inte på människor, de flesta är helkorkade dumma as som gör samma misstag hundra gånger, så om jag utgår från den synen så: ja, det kommer hända igen och igen och igen och igen. tänk på att de gjorde slut av en anledning, det fungerade inte.


   
SvaraCitera

Hjärtlös:

har du hört talas om empirisk forskning? jag skriver vad jag vill, men gnäll på du om det fungerar för dig.

jag litar inte på människor, de flesta är helkorkade dumma as som gör samma misstag hundra gånger, så om jag utgår från den synen så: ja, det kommer hända igen och igen och igen och igen. tänk på att de gjorde slut av en anledning, det fungerade inte.

Vissa gör slut utan att egentligen tänka efter, eller att de vill ha ännu mer uppmärksamhet och mår bra när de vet att någon annan fortfarande har känslor för en medans man själv ligger nöjt i sängen av skadeglädjen ( nej inte jag alls nej nej [blush])

Visst många gör samma misstag om igen men vad gör de egenligen? Jag själv gör ibland om ett misstag för att jävlas med andra helt enkelt, eller att jag helt enkelt älskar att spela dum så jag får sympatiröster ( jag känner många Svenskar som är naiva& goddtrogna) . Återigen det du säger stämmer inte helt och den enda som avgör detta är TS [mad]


   
SvaraCitera

mullis711:

Vissa gör slut utan att egentligen tänka efter, eller att de vill ha ännu mer uppmärksamhet och mår bra när de vet att någon annan fortfarande har känslor för en medans man själv ligger nöjt i sängen av skadeglädjen ( nej inte jag alls nej nej )

självklart finns det drama queens, men vem vill vara tillsammans med någon som reagerar på det sättet? man gör ju bara så att man själv mår dåligt.

mullis711:

Visst många gör samma misstag om igen men vad gör de egenligen? Jag själv gör ibland om ett misstag för att jävlas med andra helt enkelt, eller att jag helt enkelt älskar att spela dum så jag får sympatiröster ( jag känner många Svenskar som är naiva& goddtrogna) . Återigen det du säger stämmer inte helt och den enda som avgör detta är TS

man får göra som man vill men jag gav bara ett tips, det var det han var ute efter eller hur? råd om hur han skulle göra. sedan huruvida han väljer att följa det eller ej, är enbart hans beslut. du behöver ej bli provocerad av vad en människa skriver i en mening på internet i en tråd där en snubbe vill ha råd.


   
SvaraCitera

Hjärtlös:

du behöver ej bli provocerad av vad en människa skriver i en mening på internet i en tråd där en snubbe vill ha råd.

Jag blev inte provocerad av TS , utan dig som bara rabblar upp saker som är sedda från ett väldigt egenspårigt och själviskt perspektiv. Man får aldrig glömma bort att skillnaden mellan olika människor ( homo sapiens) är betydligt större än man tror, det är en av anledningarna till varför JAG tycker att människor inte hör ihop med varandra


   
SvaraCitera

Bråk är tråkigt [sad]


   
SvaraCitera

mullis711:

Jag blev inte provocerad av TS , utan dig som bara rabblar upp saker som är sedda från ett väldigt egenspårigt och själviskt perspektiv. Man får aldrig glömma bort att skillnaden mellan olika människor ( homo sapiens) är betydligt större än man tror, det är en av anledningarna till varför JAG tycker att människor inte hör ihop med varandra

men jag sa inte att jag menade ts, läs om, läs rätt. jag skriver vad jag vill som jag sa, det är otrevligt att inte låta mig skriva vad jag vill när du själv har rätt absurda åsikter "göra om samma misstag för att provocera" på ett ungefär. hur själviskt perspektiv har du inte själv då egentligen, som utsätter andra för den sortens behandling, kan man undra.


   
SvaraCitera

Hjärtlös:

hur själviskt perspektiv har du inte själv då egentligen, som utsätter andra för den sortens behandling, kan man undra.

Det var ett exempel, sa aldrig att jag gör så utan bara IBLAND, definitionen av ibland hör inte hit, men det handlar max om 2-3 ggr/ månaden. Återigen jag gillar inte dig, nu shas härifrån!


   
SvaraCitera

du gör så, du är korkad. slut [smile]


   
SvaraCitera

Hjärtlös:

du gör så, du är korkad. slut

Precis du är det ja, dumma Svenne!


   
SvaraCitera

alltså snälla ge dig ha ha ha
om du ska förolämpa mig så gör det åtminstone värdigt [zzz]


   
SvaraCitera

vill du ha tillbaka henne, ta kontakt

känner du att du förtjänar bättre, ignorera

jag skulle ignorerat pga jag är inget andrahandsval eller plan b


   
SvaraCitera

gillar förövrigt det nya trollet som verkar tycka att det känns ok närfolk av annan nationalitet än svensk är hobbypsykologer


   
SvaraCitera