Aviseringar
Rensa alla

Hon vågar inte berätta för sina föräldrar...


Jag och en tjej har ungefär skrivit på snapchat o pratat telefon ofta, typ varje dag. Och skulle vilja träffa varandra nu. Mina föräldrar vet o vill att jag ska träffa henne. Men hennes föräldrar har alltid sagt nej till att träffa internet kompisar. Så hon vågar helt enkelt inte fråga för hon vet att det kmr bli ett nej. Finns det något jag kan göra? Hon är 05. Jag är 03a


   
Citera

Är la bara att fråga. Blir det nej så blir det nej. En lösning kan ju vara att du kanske pratar på Skype med dom så får de se att du är en vettig kille. Lättare att säga nej när man inte vet vad man säger nej till.


   
SvaraCitera

Adrianoahl:
Jag och en tjej har ungefär skrivit på snapchat o pratat telefon ofta, typ varje dag. Och skulle vilja träffa varandra nu. Mina föräldrar vet o vill att jag ska träffa henne. Men hennes föräldrar har alltid sagt nej till att träffa internet kompisar. Så hon vågar helt enkelt inte fråga för hon vet att det kmr bli ett nej. Finns det något jag kan göra? Hon är 05. Jag är 03a

Prata eller skriv med hennes föräldrar om detta


   
SvaraCitera

tortera föräldrarna tills dem godkänner


   
SvaraCitera

Pratar med hennes föräldrar är ett bra tips, kom bara ihåg att inte säga saker som att deras dotter har ett vackert ansikte och att du skulle vilja hänga det på din vägg och sånt. föräldrar brukar inte gilla sånt.


   
SvaraCitera

Malonexd:

Prata eller skriv med hennes föräldrar om detta

det har de ju redan gjort, annars hade de ju aldrig sagt nej till detta lol.


   
SvaraCitera

vincebruh:

det har de ju redan gjort, annars hade de ju aldrig sagt nej till detta lol.

Vart står det att han själv har frågat hennes föräldrar? Om han själv frågar kan dem i alla fall se att har en genuin kille


   
SvaraCitera

Malonexd:

Vart står det att han själv har frågat hennes föräldrar? Om han själv frågar kan dem i alla fall se att har en genuin kille

läs igenom tråden igen gubben. Tjejens föräldrar vill inte att hon träffar internet vänner. Visst han kan testa prata med de genom skype som någon nämnde men det är inte heller säkert att de skulle ändra föräldrarnas vilja att träffa personen.


   
SvaraCitera

vincebruh:

läs igenom tråden igen gubben. Tjejens föräldrar vill inte att hon träffar internet vänner. Visst han kan testa prata med de genom skype som någon nämnde men det är inte heller säkert att de skulle ändra föräldrarnas vilja att träffa personen.

"det är inte säkert", det är väl värt ett försök ändå? Vi är här för att ge tips, vad är ditt problem?


   
SvaraCitera

Malonexd:

"det är inte säkert", det är väl värt ett försök ändå? Vi är här för att ge tips, vad är ditt problem?

jodå men inte alltid säkert att det fungerar. låt de lösa det istället om våra svar här på forumet inte fungerar, eftersom det är föräldrarna som alltid vet bäst om sina barn. 


   
SvaraCitera

vincebruh:

jodå men inte alltid säkert att det fungerar. låt de lösa det istället om våra svar här på forumet inte fungerar, eftersom det är föräldrarna som alltid vet bäst om sina barn. 

Okej men du vet ju inte om det fungerar eller ej. Varför tror att han fråga oss om tips då? Är det inte bättre att vi svarar än att ignorera honom? 


   
SvaraCitera