Aviseringar
Rensa alla

Hon varken planerar eller tänker!


Doniko
Ämnesstartare

Tja

har en tjej som ibland gör mig galen, jag älskar henne och så men ibland blir jag trött på en del saker. Jag tycker/vet att hon prioriterar sina vänner för än mig och det säger mina kompisar med men enligt henne så är det inte så utan jag är den första, hon kom nyligen hem från semestern och det första hon sa innan hon åkte var att hon ville träffa mig först när hon kom hem. Det är dag 2 sen hon kom och vi ska sova över men hon är NU ute med sina kompisar och "Shoppar" alltså så var inte jag den första hon träffa och eftersom att jag bor långt ifrån stan så måste jag planera men när jag frågar henne ungefär när jag är klar så säger hon vid 6-7 tiden och klockan är ca 3:30, ska jag då stå och vänta HON planerar inte och det gör mig förbannad för hon tänker bara på nöje och sina jävla vänner heltå tiden, observera att hon är 18 och festar ibland men även då så tar hon inte hänsyn till att jag är 11 månader yngre än henne så jag kommer inte in på en del ställen. Blir arg och ledsen hon gör mig galen. Dessutom så frågar hon varför jag är arg/tjurig men det borde hon tänka ut själv hon är ju dubbelmoral mot mig


   
Citera

Tror det ä bättre att du säger detta till henne så får hon en chans att ändra sitt beteende 


   
SvaraCitera

Känns som någonting man rimligtvis bör ta upp med partnern i fråga


   
SvaraCitera
Doniko
Ämnesstartare

adaq:
Tror det ä bättre att du säger detta till henne så får hon en chans att ändra sitt beteende 

okej tack så mycket SlimShady <3


   
SvaraCitera
Doniko
Ämnesstartare

Ruttenfisk:
Känns som någonting man rimligtvis bör ta upp med partnern i fråga

okej men grejen är att när jag gör det så gråter hon och tycker synd om sig själv och säger att hon känner sig som en dåligt flickbvän och jag klarar inte av när hon gråter så jag vettfan vad jag ska göra, hon sa att jag kunde komma och vara med dom men samtidigt så vet hon att jag och hennes kompis inte kommer överens


   
SvaraCitera

Doniko:

okej men grejen är att när jag gör det så gråter hon och tycker synd om sig själv och säger att hon känner sig som en dåligt flickbön och jag klarar inte av när hon gråter så jag vettfan vad jag ska göra, hon sa att jag kunde komma och vara med dom men samtidigt så vet hon att jag och hennes kompis inte kommer överens

Ja, du har liksom tre alternativ.

  1. Lös det på något sätt.
  2. Acceptera det.
  3. Gör slut.

   
SvaraCitera
Doniko
Ämnesstartare

Ruttenfisk:

Ja, du har liksom tre alternativ.

  1. Lös det på något sätt.
  2. Acceptera det.
  3. Gör slut.

Jag har försökt men just nu kan det luta sig åt 3 det har gått 1 år nu


   
SvaraCitera

Doniko: hon är ju dubbelmoral mot mig

vad är dubbelmoraliskt med det du beskrev?


   
SvaraCitera

Som redan skrivet så får du acceptera det eller göra slut.


   
SvaraCitera

Att vara i ett förhållande betyder sedan inte att man ska bli satt först hela tiden. 


   
SvaraCitera
Doniko
Ämnesstartare

bitter:

vad är dubbelmoraliskt med det du beskrev?

för hon säger saker om sina vänner till mig och säger att jag är viktigare men i själva verket är det inte så


   
SvaraCitera
Doniko
Ämnesstartare

vonKissekatt:
Att vara i ett förhållande betyder sedan inte att man ska bli satt först hela tiden. 

nejdå men det har varit så hela tiden


   
SvaraCitera

Doniko:

för hon säger saker om sina vänner till mig och säger att jag är viktigare men i själva verket är det inte så

osmidigt mest. 


   
SvaraCitera
Doniko
Ämnesstartare

bitter:

osmidigt mest. 

jaja ursäkta då 


   
SvaraCitera

Doniko:

nejdå men det har varit så hela tiden

Vad säger hon när du säger det till henne? Om du gång på gång påpekar det och hon inte gör någon ändring så är det dags för dig att gå vidare. 


   
SvaraCitera