Aviseringar
Rensa alla

Hon vill bara vara vänner. Eller??


Ämnesstartare

Tjena

Nu är det så att jag har fått tillbaka kontakten med en tjej som jag brukade hänga med för ca 2 år sedan. Under den tiden vi träffades hade vi en lite flört vi kysstes umgicks med varandra ofta och gillade att vara i varandras sällskap helt enkelt. Men så slutade vi att träffas och så småningom tappade vi kontakten helt.

Men så stötte jag på henne på en fest för några dar sen och hon verkade glad över att få se mig igen, jag blev själv glatt överraskad när jag fick syn på henne. Under festen så gosade vi lite och hon satt på mitt knä nästan hela kvällen, det hela slutade med att jag fick hennes nummer.

Självklart så smsade jag henne dagen efter och frågade ifall hon hade lust att ta och träffa någon gång nu under påsklovet. Men efter en lång konversation kom hon fram till att hon bara ville vara vänner, det vill ju så klart inte jag så jag förklarade för henne på ett vänligt sätt att jag gillade henne men inte som en vän och att ifall hon var ute efter att bli min vän kanske det inte var någon mening alls att börja träffas igen eftersom det inte var till mitt intresse. Men trots att jag förklarade för henne att jag gillade henne på ett romantiskt sätt så ville hon fortfarande träffas.

Ända sedan festen har jag börjat få tillbaka lite känslor för henne som jag brukade ha under den tiden vi umgicks. Dom flesta konversationerna vi har haft är det jag som har fått tagit initiativet och jag vill inte verka för på men heller inte förlora kontakten med henne igen.

Vet inte riktigt vad det är jag ska förvänta mig eftersom jag förklarade för henne men trots det vill hon fortfarande träffas. Vet inte heller vad det är hon vill med det hela, är väldigt förvirrad just nu.

Hur tolkar ni detta? Tror ni att det finns någon chans till att kunna bli något? eller om hon över huvudtaget har några känslor för mig.


   
Citera

cofeeshop:

Men trots att jag förklarade för henne att jag gillade henne på ett romantiskt sätt så ville hon fortfarande träffas.

OH, hon har dig där hon vill ha dig x)

cofeeshop:

Hur tolkar ni detta? Tror ni att det finns någon chans till att kunna bli något? eller om hon över huvudtaget har några känslor för mig.

jag tror att det finns mer till historien, det borde finnas någon annan anledning att hon bara vill vara vänner.
eftersom att det verkar funka rätt bra emellan er är det nog någonting fel på hur folk ser dig, eller så kanske hon har svamp och inte vågar behandla det eller vad som helst.

jag tror inte att du vet hela historien 🙂

Annars, go for it


   
SvaraCitera

( menar inte att anklaga er för någonting, tror bara inte vi har hela historien här )


   
SvaraCitera

möjligheten finns ju att hon bara vill vaa din vän eftersom att ni "tappade kontakten" ... hur fan gör man det? bara sådär? Om nån betyder mycket för en så behåller man ju den personen i sitt liv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JoElite:

OH, hon har dig där hon vill ha dig x)

Vad menar du med det??

JoElite:

eftersom att det verkar funka rätt bra emellan er är det nog någonting fel på hur folk ser dig

Menar du då hennes kompisar eller vadå??


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

knuttetiin:

möjligheten finns ju att hon bara vill vaa din vän eftersom att ni "tappade kontakten" ... hur fan gör man det? bara sådär? Om nån betyder mycket för en så behåller man ju den personen i sitt liv.

Vi träffades under ett sommarlov så när skolan börja så blev det så att man inte träffades lika ofta och till slut blev det tyvärr så att man slutade träffas överhuvudtaget, och som sagt så var det bara en liten sommarflört inget stort. Men nu inser jag att jag verkligen gillar henne


   
SvaraCitera

cofeeshop:

Vad menar du med det??

shea playing you boy 😛
Eller ah, hon har chansen i alla fall 🙂

cofeeshop:

Menar du då hennes kompisar eller vadå??

jag är egentligen helt ignorant om vilka hon umgås med, men jag vet tillfällen då detta hänt med folk bara för att den ena har "dåligt status" och den andra är för jävla lätt påverkad av grupp tryck så att man själv inte vågar göra det riktigt...
Sen vet jag inget om dig eller hon eller någonting alls om hur folk ser dig eller om hon har hemliga könssjukdomar x)

Menar bara att det kanske finns information du inte riktigt tänker på, så uteslut inte att hon gillar dig.
Men om hon gillar dig så är hon en mes som inte vågar visa det.

( räknade bara upp 2 av oändliga möjligheter, det finns säkert massa saker som gör att hon gillar dig som mer än en vän men inte vågar visa det )


   
SvaraCitera

sen är jag bara en människa, det ligger i min natur att tro att jag vet allt..
Hon kanske inte gillar dig som mer ään en kompis, MEN om du tänker ifrån ett större perspektiv kanske du ser något du inte såg innan.

i vilket fall finns det hur många människor som helst, oddsen att du hittar din framtida partner nu är låg..
Tim Minchin förklarar läget ganska bra


   
SvaraCitera

Lättaste är väl att fråga henne. Då får du veta exakt hur hon känner, hur hon ser på er och vad hon vill.


   
SvaraCitera

vem kan d va som gjort d1a tråd1


   
SvaraCitera

cofeeshop:

Hur tolkar ni detta? Tror ni att det finns någon chans till att kunna bli något? eller om hon över huvudtaget har några känslor för mig.

Alltså.. antingen har hon någon annan hon är intresserad av men ändå vill träffa dig och se hur det blir. Hon kanske inte riktigt vet vad hon vill än. Va med henne och se vart det leder! [y]


   
SvaraCitera

JoElite:

Tim Minchin förklarar läget ganska bra

[love]


   
SvaraCitera

bara,baraaaa vaara vänner[ops]


   
SvaraCitera

skit i henne. Hon gör bara allt enligt henne verkar det som, när hon vill och känner för det. Inget att satsa på fast du kanske har känslor för henne och hon redan vet att du har det så spelar hon bara med dig.

börja satsa på något annat.


   
SvaraCitera

Nachac:

[love]

Jag tror faktiskt att den bästa presenten man kan ge till någon är en vatten melon man själv planterat och vattnat och behandlat med kärlek..
Finns det någonting i hela världen som skule vara mer romantiskt?
( 2 vattenmeloner gills inte, inte heller 10 äpplen eller jätte många andra frukter... nu lägger du av xD )


   
SvaraCitera