Aviseringar
Rensa alla

Hoppa av Gymnasie och börja jobba?


Ämnesstartare

Hej. 
Jag är 15 år och har funderingar att hoppa av gymnasiet och börja att jobba istället. På grund av olika anledningar.
Vet någon om det finns jobb som tar emot unga? Pengar spelar ingen större roll i detta. 

Mvh.


   
Citera

Städare på ålderdomshem kanske


   
SvaraCitera

Waow vad du kommer ångra dig om du gör det . Stå ut i skolan de var roligare än nu , nu jobbar man hela dagarna och kan inte umgås lika mycket 


   
SvaraCitera
KaJo
 KaJo

Genom att gå i gymnasiet så öppnar du dörrar för framtiden. Stäng inte dom genom att hoppa av. Om du hoppar av så kommer du inte kunna få ett bra jobb i hela ditt liv. Jag antar att du inte vill torka gamla kärringar i röven tills pensionen.


   
SvaraCitera
sies
 sies

Du borde absolut göra klart gymnasiet. Gymnasieutbildning är något många arbetsgivare söker. Dessutom om du börjar jobba direkt efter gymnasiet så kan du alltid börja plugga igen efter några år. 

Annars blir det som PWr säger, städare av något slag eller liknande jobb. 


   
SvaraCitera

jag vet folk som hoppat av gymnasiet. en jobbar som ordningsvakt och en annan som butiksbiträde. se bara till att ha jobb innan du slutar


   
SvaraCitera
Listus

Hej,

förstår att det finns någon anledning till att du vill hoppa av, men gör det inte, håll ut.

Är helt normalt att ha motgångar ibland men det är då man måste var cool och stark och fortsätta kämpa. Du kommer vara så tacksam om några år, lovar dig det. 

Så ge inte upp, jag tror på dig 🙂


   
SvaraCitera

Jag tycker inte att du ska hoppa av. Varför inte välja ett program som du har intresse i? Läste din profil och skulle inte fordonsprogrammet passa? Eller industri? känner några som gå de programmet och två av de har fått riktig bra jobb efter gymnasiet. SÅ GE INTE UPP, bara för att. Bra saker händer om man kämpar.


   
SvaraCitera
evene

Gymnasiet är mycket roligare till skillnad ifrån grundskolan ska du veta Glad Visst på vissa skolor så kan det vara mer plugg och läxor, men det blir på ett helt annat sätt så länge du väljer rätt linje som du tycker är rolig. Sen så är det nog ingen bra ide att hoppa av som de andra skrev


   
SvaraCitera