Aviseringar
Rensa alla

Hoppa av gymnasiet?


Punda:
Skönt att få det bekräftat

Haha, smart att göra så.

Tänker faktiskt inte lägga mer tid på dig.


   
SvaraCitera
lok501

Vilken linje går du på?

Jag tycker att du bör bytta klass eller skola ifall det inte fungerar I din nuvarande klass! Att bli utan utbildning för att du inte vill döda hjärnceller är lika dumt, om inte dummare, som att göra som dem.

Jag hoppas att du kan lösa det på något sätt för detta låter inte bra och jag tycker synd om dig! 

Sedan kan du ju leta efter internat skolor. Det är kanske inte det roligaste men det är bättre än att hoppa av!


   
SvaraCitera

Försök att se dina andra möjligheter, att hoppa av skolan bör vara ditt sista alternativ. Byt klass, välj en annan skola (med samma eller en annan inriktning) eller så kan du eventuellt sluta att gå till skolan och istället börja bli hemskolelärd privat hemma. 
Tycker verkligen inte att du ska hoppa av i försthand. 
(Jag vet att jag är ung och kanske inte har så mycket erfarenheter, men det är iaf min åsikt).


   
SvaraCitera

Som sagt, nu är det många som undrar vad för linje då går på, det undrar även jag.

Du är väldigt dumt att du hoppar av skolan, alla företag här i Sverige söker folk med någon slags gymnasieutbildning förutom typ städarfirmor. Som många redan har sagt, byt klass, byt skola eller nått.
Har du försökt att snacka med någon ''klasskamrat''? Eller har du verkligen som du beskriver blivit utfryst, har de pratat bakom ryggen på dig, viskat om dig? Jag tror att om du skulle ställa dig upp och säga ifrån så kanske dem bara ''wow, hon står upp för sig själv, vilken tjej'', det behöver ju inte bli så utan det kan ju bli värre men det är alltid bättre att kunna stå upp för sig själv än att ta all shit och inte göra något alls, då kanske det är bättre att byta, känns säkrast så. Segt att den närmsta skolan med samma linje eller hur det nu var låg 3t bort Ledsen
Lycka till iaf! Glad


   
SvaraCitera

SvenskWithAttitude: Hoppa av gymnasiet som ett white trash och lycka till.

Men snälla nån, lägg ner med sånt. 


   
SvaraCitera

Vad finner du intressant? Vad önskar du att ägna dig åt? 


   
SvaraCitera