Aviseringar
Rensa alla

hoppa av uni/högskola


Ämnesstartare

har gått två dagar så neeh :sss


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Håller än så länge med Passaro, studentlivet är mycket roligare än vad jag kunnat hoppas på och studierna är intressanta, det känns skönt med nationer osv då det räcker med att gå in och säga att man är beredd att jobba lite så är alla astrevliga och man blir inbjuden till allt möjligt, får hoppas det står i sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja, ett par gånger pga ointresse och social fobi (= noll studentliv). Har dock inte lyckats skaffa något dräglig jobb under avhoppen så jag började plugga igen för att ha något att göra - kom i håg att det krävs tur, självförtroende och kontakter även för arbeten som inte kräver utbildning. Speciellt om du ska hitta ett heltidsjobb.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Ah, fick nytt avslag alldeles nyss.. Nu är min motivation att plugga vidare lika med 0 igen. [cry]

Än

[sad]

har du ej uppnått målen för studierna eller så?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har inte hoppat av, än. Får se hur länge jag kan hålla motivationen vid liv, samt hur länge jag har råd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

har du ej uppnått målen för studierna eller så?

Men nej, CSN har fått i information om att jag har ersättning från försäkringskassan under samma period som studierna står det, men det är falska uppgifter, jag kontaktade försäkringskassan förra veckan.. Kontaktade även arbetsförmedlingen som skickade hem ett intyg om att jag inte har ersättning under denna period, detta blad skickade jag tillsammans med slutbeskedet tillbaks till CSN.. Och vad händer? Jo, man får samma jävla avslag igen, och av samma anledning..

Ahhhhrhhhhgggg [mad] ska ringa och mordhota dem imån. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Otur du har S3ON, jag dissar CSN istället för att dom e så dryga [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mrman:

Otur du har S3ON, jag dissar CSN istället för att dom e så dryga

Hur får du pengar då?


   
SvaraCitera

Anura:

Hur får du pengar då?

Han kanske extrajobbar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Hur får du pengar då?

Driver ett E-handels företag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schism:

kom i håg att det krävs tur, självförtroende och kontakter även för arbeten som inte kräver utbildning. Speciellt om du ska hitta ett heltidsjobb.

Självförtroende? I don't follow.. :p


   
SvaraCitera