Aviseringar
Rensa alla

Hoppa av?!?


Ämnesstartare

Har fett med ångest atm. Har gått gymnasiet i ungefär en månad (samhällsprogrammet) och allt känns bara felfelfel. Det är jobbigt, tråkigt och känner redan nu att jag inte kommer stå ut med det här i tre år.

Så vad ska jag göra? Kan ju inte börja en ny skola och linje nu precis? Ska jag hoppa av, vänta ett år, fundera ut ordentligt vad jag vill gå och sedan börja med ett år yngre folk nästa år? Vad ska jag göra under tiden i så fall och hur ska jag få pengar?!?!? ÅH ÅNGEST. Ge mig tips, råd osv. Behöver all hjälp jag kan få!!


   
Citera

hallonkyss:

? Kan ju inte börja en ny skola och linje nu precis?

Varför inte?

hallonkyss:

Vad ska jag göra under tiden i så fall

Jobba.

hallonkyss:

hur ska jag få pengar?

Jobba.


   
SvaraCitera

hallonkyss:

Kan ju inte börja en ny skola och linje nu precis?

Cornucopia:

Varför inte?


   
SvaraCitera

Väg dessa 3 år mot att skura toaletter, plocka upp skit och paketera läsk i 40 år. Förutom tråkiga och hjärndöda jobb resten av ditt liv kommer du som följd förmodligen få förslitningsskador i rygg, axlar och armar.


   
SvaraCitera

hallonkyss:

Kan ju inte börja en ny skola och linje nu precis?

Jo det kan du, finns två tjejer i ettan på min skola som byter idag.


   
SvaraCitera

var en kille i min förra klass som bytte till industriprogrammet efter att ha gått fordon i 3 månader. Det gick bra, trots att han hade en hel del kurser han missat halva på. Klart du kan byta nu.

plus detta

Pickaboo:

Väg dessa 3 år mot att skura toaletter, plocka upp skit och paketera läsk i 40 år. Förutom tråkiga och hjärndöda jobb resten av ditt liv kommer du som följd förmodligen få förslitningsskador i rygg, axlar och armar.


   
SvaraCitera

Pickaboo:

r

Men herregud, det går ju att läsa in gymnasiet senare. Hon är ju inte direkt 35. [crazy]


   
SvaraCitera

isola:

Men herregud, det går ju att läsa in gymnasiet senare. Hon är ju inte direkt 35

men håll med om att man hellre blir av med skiten i unga år.

Skulle inte bli ledsen om detta var mitt tredje gymnasieår istället för andra, till exempel.


   
SvaraCitera

Pickaboo:

Väg dessa 3 år mot att skura toaletter, plocka upp skit och paketera läsk i 40 år. Förutom tråkiga och hjärndöda jobb resten av ditt liv kommer du som följd förmodligen få förslitningsskador i rygg, axlar och armar.

yeah well, typ 50% av McDonalds personal är typ doktorander nuförtiden så, en gymnasieutbildning means dick


   
SvaraCitera

Du har ju knappt gått på skolan jue [sad]

aja är det nu så illa så hoppa av då och skaffa ett arbete


   
SvaraCitera

hallonkyss:

Så vad ska jag göra?

Att få ett vettigt jobb utan utbildning är omöjligt, så hitta en annan skola/utbildning du tror att du skulle gilla och sök den. Med lite tjat/övertygelse kan du säkert få byta mitt i terminen med, finns ju ingen anledning att tvinga dig vänta ett år för att du missat första månaden..


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

hallonkyss:

Kan ju inte börja en ny skola och linje nu precis?

klart du kan


   
SvaraCitera

Tickstart:

yeah well, typ 50% av McDonalds personal är typ doktorander nuförtiden så, en gymnasieutbildning means dick

jag fick inte äns jobb på mc donalds trotts att jag äter jätte många hamburgare


   
SvaraCitera

isola:

Men herregud, det går ju att läsa in gymnasiet senare. Hon är ju inte direkt 35. [crazy]

Men herregud på dig själv [cute]

Om man redan nu kopplar gymnasiet med dåliga saker och beslutar sig för att hoppa av, är det nog rätt svårt att känna gnistan att komma tillbaka senare. Särskilt om hon lyckas få jobb osv.


   
SvaraCitera

ennie:

jag fick inte äns jobb på mc donalds trotts att jag äter jätte många hamburgare

LOL


   
SvaraCitera