Aviseringar
Rensa alla

Hoppa från bro (ner i vattnet)


Ämnesstartare

Renesmee:

Nu? Det har du nog gjort hela tiden.. Jag spelar inte tetris.

Men, hmm, oj! Fel person haha ;<


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

så det är nog ingen fara...

Ne, 7 meter är inte högt när jag tänker efter.

We ska göra't. Någon mer?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

6-7 meter är inte speciellt högt, jag har själv hoppat från västerbron:s tredje balk. Ingen aning om hur långt de är men du överlever högre höjder om du skulle vilja utöva något liknande på högre höjd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lejonhjärta:

ästerbron:s tredje balk.

Och det var en.. skön känsla?


   
SvaraCitera

Bara ni inte blir påkörda av båtar[n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tänk alla bensinkallsupar ni får i er om båtar precis åkt förbi.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

hahah fick en jättekul (nej inte kul, endast övertrött-kul) bild av någon dumskalle som hoppar ner för en bro och när denna någon singlar ner för bron så hinner en båt komma åkande, så landar personen på båten och dör hahah (är sjukt trött, fnissar nästan irl)

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 2 - - - - - - - - - - - - - - - - -

hahaha

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 3 - - - - - - - - - - - - - - - - -

eller landar på ngt stort och hårt, då ni saknar radar. pang


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

farbror gugge:

men konstigt om de landade på marken och inte i vattenet?[zzz]

Ville bara poängtera att det var lägre höjd än hennes bro.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Renesmee:

Och det var en.. skön känsla?

Obeskrivlig känsla, lika roligt varje gång. En bidragande orsak till varför jag ens hoppade så högt för första gången var för att jag har varit höjdrädd och jag ansåg att det var ett bra tillvägagångssätt att bli av med den.

Man lägger oerhört mycket mer fokus än att hoppa från ett hopptorn med bubblor och skrikande ungar och en gnällig badvakt. Även miljön vid v-bron för många känns avskräckande.

Personliga tips: (om du ska hoppa där ifrån)
1. Var fokuserad.
2. Tveka inte. - Det gör dig mer nervös och spänd.
3. Koncentrera dig på landningen och håll kroppen kompakt.
4. Ta med ett par skor, om du inte har en bra teknik.

Men gör det inte om du inte känner dig motiverad. [love][bigsmile]


   
SvaraCitera

isola:

eller landar på ngt stort och hårt, då ni saknar radar. pang

Haha


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schmetterling:

Ville bara poängtera att det var lägre höjd än hennes bro.

men betydlit hårdare sak att landa på : S


   
SvaraCitera

Tråkigt att vara moraltant, MEN.

Det bästa skulle vara att fråga någon som vet hur den kanalen/ån(?) fungerar istället för att fråga folk här.

Jag skulle inte rekommendera att du utgår från tipsen du får här [no-no]
Men det hoppas jag att du redan tänkt på.


   
SvaraCitera

6-7 meter är ganska högt och visst är vatten mjukt att plaska i men kommer man fel på den höjden kan det smälla till ganska bra.
Men är du besluten ja bara att kolla hur det ser ut under om det finns stenar eller inte. Om inte så ja kör på.


   
SvaraCitera

Renesmee:

Bron är ungefär 6 - 7 meter hög, och vattnet ganska djupt

...Du skulle kunna testa fallskärmshoppning eller bungyjump istället... [chocked]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lejonhjärta:

Men gör det inte om du inte känner dig motiverad.

Varför kom du att tänka på just den bron, och med vilka hoppade du - tyep med kompisar eller några som är vana vid att göra sånt?

Är motiverad. Men tror jag hoppar från en ganska låg höjd till att börja med. De där metrarna känns inte så höga när man tänker på dem. Men när man väl står på bron och tittar ner så blir man faktiskt lite skraj (i alla fall jag)..


   
SvaraCitera
SLCD
 SLCD

Du kan falla relativt säkert från 30-40 meter så det är nog ingen större fara.

Så länge vattnet är tillräckligt djupt, det inte är något otrevligt under vattenytan (pålar, boj kedjor, rör osv), du inte landar helt åt helvete.


   
SvaraCitera