Aviseringar
Rensa alla

hoppa över lektion


Ämnesstartare

jag är 19 år och bor hemma kan jag själv bestämma om jag vill hoppa över gympan ?


   
Citera
Lillen

Du är över 18 så ja, men tänk på betyg och/ eller på din hällsa.


   
SvaraCitera

du kan hoppa över vilken lektion som helst men ditt CSN lär nog att ta stryk om du gör det för ofta


   
SvaraCitera

Du får skita i allt om du vill men du kommer fucka dina betyg och säg bye bye till csn vrf gillar du inte idrot btw? E väll skönare än att sitta stilla i ett klassrum med massa onödiga tråkiga skit uppgifter 


   
SvaraCitera

Du har valt att gå på gymnasiet, alltså har du skolplikt.
Skolkar du så kan det drabba dig i form av indraget CSN och annat.


   
SvaraCitera

Lav:
Du har valt att gå på gymnasiet, alltså har du skolplikt.
Skolkar du så kan det drabba dig i form av indraget CSN och annat.

Det där diskuterade "matkocken" Edward Blom i en artikel i Aftonbladet för några år sedan.  Mycket glad

Edward Blom: Gör skolidrotten frivillig

Jag tycker att eftersom gymnasiet är frivilligt och om man inte går en idrottsinriktad linje så borde gympan vara frivillig då det inte påverkar det slutgiltiga betyget för den kommande yrkeskarriären.


   
SvaraCitera

Är du borta för mycket riskerar du att bli av med CSN, dessutom om du är borta för mycket från gympan, riskerar du att bli utan betyg i idrott. 


   
SvaraCitera

Jo,  CSN är så jävla värd att ha som alla andra har skrivit, sedan är ju idrott/ "gympan" skit kul?!?! alltså var bara där, du behöver inte kanske anstränga dig. Spring lite och spark en boll till nån så det färdigt.


   
SvaraCitera