Aviseringar
Rensa alla

Hopplös dator..HJÄLP SNÄLLA


Ämnesstartare

Tjenare!

Jo det är såhär att min dator krånglar mestadels 1 gång i månaden och jag får verkligen flipp på den, ska köpa en ny inom ett par månader dock men vill lösa detta problemet först så man kanske kan få en slant på blocket ändå.

Det som hände nu denna gången var att jag laddade ner uppdateringar för mjukvarorna, enligt game booster så laddade jag ner rätt saker och installerade utan någon krasch i början, sen hittade jag en free app skit för datorn vilket jag blev förötjust i eftersom den uppdaterade ALL programvara till nyaste, tackar(?).

Då kommer problemet, efter att jag installerade allt nytt så startade jag ju om datorn för att få effekten på allt, men nu startar den inte!

Jag trycker på knappen, den börjar ladda, f12 tjosan kommer upp, sen kommer det upp typ "Starta windows normalt" blablabla och den blir det automatiskt, och när den laddat klart kommer windows laddningen upp och sen så börjar den om precis som att jag hade tryckt av o på knappen manuellt?!

Hjälp någon?

Kan även tillägga att mitt underbara iso tror jag det heter, inte tillåter mig att göra ett piss i boot menu eller liknande så kan dessvärre inte boota om eller något alls.


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Har du en piratkopierad windows-version?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fantaexotic:

game booster

Vad är det för onödigt som antagligen laddade ner trojaner eller reklamprogram..?

fantaexotic:

mitt underbara iso

Piratwindows?

Sälj den utan hårddisk eller med formaterad hårddisk helt enkelt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej jag tror inte att det är en piratkopia, jag fick den utav min kusin som hade en del xp koder från när han köpte sitt, någotpaket av nått slag.

Myksa:

Vad är det för onödigt som antagligen laddade ner trojaner eller reklamprogram..?

Från vad jag har hört så fixar den så man har alla mjukvaro uppdateringarna, fast nu fuckade den visst min dator.

Iallafall jag använder mig utav ZBoard och Razer Lycosa, har detta någon skillnad i iso? Min kompis har en CD skiva (pirat skiva ja) som jag kan få låna, har funderat men kan jag fortfarande använda den och återställa allt?

Tangentbordet ZBoard fungerar o gå in på F12 Boot menu, sen när jag ska välja t ex CD-Rom, USB, Diskett etc så slutar det fungera, har alltid varit så, wtf?

Myksa:

Sälj den utan hårddisk eller med formaterad hårddisk helt enkelt.

Ska jag slänga nuvarande hårddisk och köpa en ny och formatera den med min kompis pirat Win 7 skiva eller hur menar du?

Kommer jag tjäna någonting på detta, sakerna jag har i:
Nvidia Geforce 9800 GT
Intel core duo 2 E8400 @ 3.00
2GB RAM
Gigabyte moderkort för ca 1.5 när jag köpte det i oktober 08, minns inte namnet dock.

Kommer jag tjäna någon slant på detta om jag köper ny hårddisk på 360-500GB? Ty.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fantaexotic:

n ny och formatera den med min kompis pirat Win 7 skiva eller hur menar du?

Skillnad på formatera och installera windows. Typ motsatsen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ChickiBull:

Skillnad på formatera och installera windows. Typ motsatsen.

Betyder inte formatera att man ominstallerar windows via iso? Är inte så kunnig men snabbt, vet du hur jag fixar problemet jag har? 🙂

Kommer som sagt inte längre än in till boot menu, känner du igen problemet? Hur löser jag detta?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fantaexotic:

Betyder inte formatera att man ominstallerar windows via iso? Är inte så kunnig men snabbt, vet du hur jag fixar problemet jag har? 🙂

Formatera = ta bort allt.
Sälj datorn med en tom hårddisk så får köparen installera OS själv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Sälj datorn med en tom hårddisk så får köparen installera OS själv.

Känns som jag endast har chans att sälja den till typ högst 15åringar pga att grejjerna i den "suger" nuförtiden, enda hoppet är att skriva "DEN PALLAR WOW UTMÄRKT" [crazy]

Men vad för pris hade du köpt den, eftersom du verkar kunna mer än mig iaf.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fantaexotic:

Betyder inte formatera att man ominstallerar windows via iso?

iso är ett filformat som används till skivavbildningar. Du tänker nog på BIOS men det har heller inget att göra med installationen.

Man installerar windows via en dvd på hårddisken. Formaterar man hårddisken så "återställer" man hårddisken så som den var innan man använde den första gången. Allt försvinner


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ChickiBull:

Formaterar man hårddisken så "återställer" man hårddisken så som den var innan man använde den första gången. Allt försvinner

Det är rätt kört för mig att köra detta nu då eller?


   
SvaraCitera

Tekniskt sett så försvinner väl inte datan förrän man skriver över den med ny data. Att formatera ställer väl in hårddisksutrymmet som "ledigt/tomt", alltså utrymme som ny data kan skrivas i.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fejlarn:

Tekniskt sett så försvinner väl inte datan förrän man skriver över den med ny data. Att formatera ställer väl in hårddisksutrymmet som "ledigt/tomt", alltså utrymme som ny data kan skrivas i.

Snabbformatering raderar bara sökvägarna. En fullständig formatering raderar all data.

fantaexotic:

Det är rätt kört för mig att köra detta nu då eller?

Nej. Du kan ju alltid installera om windows och välja att formatera hårddisken under installationen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ChickiBull:

Nej. Du kan ju alltid installera om windows och välja att formatera hårddisken under installationen

Hur gör jag detta när jag inte kommer till inloggningen eller vidare in i bios? 🙁

Är detfel på båda mina tangentbord?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fantaexotic:

Är detfel på båda mina tangentbord?

möjligt, pröva stoppa i skivan å se om datorn hittar den automatiskt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fantaexotic:

Känns som jag endast har chans att sälja den till typ högst 15åringar pga att grejjerna i den "suger" nuförtiden, enda hoppet är att skriva "DEN PALLAR WOW UTMÄRKT" [crazy]

Den där borde ju klara HD-film utmärkt också..? Att sälja den som ren speldator är nog däremot svårt.

ChickiBull:

En fullständig formatering raderar all data.

Men det går ju att återställa... Kanske.


   
SvaraCitera