Aviseringar
Rensa alla

Hosta ett spel


Ämnesstartare

Jag blir så fucking in i helvetes pissirriterad på min fucking skitdator och mitt kukinternet, ursäkta mitt ordspråk. [smile]

Jo det är såhär att det ända jag vill kunna göra är att hosta ett spel på Warcraft 3: Frozen Throne, och då har jag gjort följande:

1. Porten som liksom allting ska komma igenom är 6112 och då har jag skrivit in min IP i en internet explorer browser, gått in och lagt till 2 stycken program (Warcraft 3) som ska tillåta port 6112 på både TCP och UDP fulltid.

2. Tillåtit både program (Warcraft 3) och port 6112 (TCP och UDP) i windowsbrandväggen så att inte dom ska blocka uppkopplingen.

3. Prova att köra Wc3 med administrator för att kolla om det gjorde någon skillnad men tydligen inte.

Och sen vet jag inte alls vad jag ska göra.. finns det ens något ytterligare? Jag har kollat på mitt antivirusprogram om man kan öppna/stänga portar och jag är verkligen inte säker men jag tror inte det (jag har ESET NOD32). Kan det vara virus eller något skumt?

Jag har iaf för ytterligare information för folk som vill försöka hjälpa mig, Windows Vista, jag har en D-link router, jag har en giltlig wc3 cd-key...

Hjälp uppskattas, VERKLIGEN!


   
Citera
Ämnesstartare

JonasKatten:

jag har en D-link router

Har du öppnat portarna i routern också? 99% av gångerna så är det routern, mjukvarubrandväggar brukar sällan orsaka problem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sylar:

Har du öppnat portarna i routern också? 99% av gångerna så är det routern, mjukvarubrandväggar brukar sällan orsaka problem.

Mjo det var det jag beskrev i steg 1, så jag har gjort det ja...


   
SvaraCitera

är wc3 uppdaterat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ankzor:

är wc3 uppdaterat.

Ja annars skulle jag inte kunna gå in på battle.net.


   
SvaraCitera

JonasKatten:

Ja annars skulle jag inte kunna gå in på battle.net.

Du kan alltså inte logga in på battle.net?


   
SvaraCitera
Åtta

   
SvaraCitera
Åtta

Tråden låst


   
SvaraCitera