Aviseringar
Rensa alla

Hosta ett spel


Ämnesstartare

Jag blir så fucking in i helvetes pissirriterad på min fucking skitdator och mitt kukinternet, ursäkta mitt ordspråk. [smile]

Jo det är såhär att det ända jag vill kunna göra är att hosta ett spel på Warcraft 3: Frozen Throne, och då har jag gjort följande:

1. Porten som liksom allting ska komma igenom är 6112 och då har jag skrivit in min IP i en internet explorer browser, gått in och lagt till 2 stycken program (Warcraft 3) som ska tillåta port 6112 på både TCP och UDP fulltid.

2. Tillåtit både program (Warcraft 3) och port 6112 (TCP och UDP) i windowsbrandväggen så att inte dom ska blocka uppkopplingen.

3. Prova att köra Wc3 med administrator för att kolla om det gjorde någon skillnad men tydligen inte.

Och sen vet jag inte alls vad jag ska göra.. finns det ens något ytterligare? Jag har kollat på mitt antivirusprogram om man kan öppna/stänga portar och jag är verkligen inte säker men jag tror inte det (jag har ESET NOD32). Kan det vara virus eller något skumt?

Jag har iaf för ytterligare information för folk som vill försöka hjälpa mig, Windows Vista, jag har en D-link router, jag har en giltlig wc3 cd-key...

Hjälp uppskattas, VERKLIGEN!


   
Citera

Du kanske måste sätta upp en statisk ip-adress, tror att jag behövde göra det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Wanking BC:

Du kanske måste sätta upp en statisk ip-adress, tror att jag behövde göra det

Och det innebär att..? [smile]


   
SvaraCitera

Tråden flyttad från Forum X/Klotter


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Wanking BC:

http://www.portforward.com/networking/static-vista.htm

Tack! Ska försöka dra nytta av den hemsidan, fast jag skyller allt på dig om mitt internet går sönder. [smile]


   
SvaraCitera

JonasKatten:

Tack! Ska försöka dra nytta av den hemsidan, fast jag skyller allt på dig om mitt internet går sönder.

Jag använder den själv, Se till att skriva ner dina "före"-inställningar bara för säkerhets skull [no-no]


   
SvaraCitera

vadå hosta ett spel. hosta ett spel är det väl[shake] och varför vill man göra så. [rolleyes]


   
SvaraCitera

Static ip som wanking bc sa. Men jag behöver öppna TCP och UDP 6112-6119, sen port map 6112. Ingen aning om vad det är men du kanske bara behöver 6112.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Wanking BC:

Jag använder den själv, Se till att skriva ner dina "före"-inställningar bara för säkerhets skull [no-no]

TACK! Jag kan inte hosta spel, men en trojan som hindrade mig från att uppdatera windows och min brandvägg försvann tack vare static ip, thanks again man you saved my pc! [smile][love]


   
SvaraCitera

JonasKatten:

TACK! Jag kan inte hosta spel, men en trojan som hindrade mig från att uppdatera windows och min brandvägg försvann tack vare static ip, thanks again man you saved my pc!

[bigsmile] Du måste öppna porten i routern till den nya IPn


   
SvaraCitera

du måste antagligen stänga av windows-brandväggen också.


   
SvaraCitera
Tyrael

JonasKatten:

[smile]

Image


   
SvaraCitera

Jag rekommenderar Hamachi ifall det inte är väldigt höga krav på ping. Statiskt IP med öppna portar på windows är en portal till instabilitet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tyrael:

Här gör jag magi som hjälper dig!

Tack! Jag kan hosta, yaaay (:


   
SvaraCitera