Aviseringar
Rensa alla

hostar snart upp mina lungor


Ämnesstartare

vem går till doktorn för en vanlig förkylning


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

för feber? har aldrig åkt till läkare ..[crazy]

nja, snarare för hostan. Har man så pass mycket hosta att man får ont i kroppen bör man åka till läkaren och få riktigt hostmedicin så att kroppen kan koncentrera sig på att få bort förkylningen istället för skadan hostan skapar. Till exempel trötthet.

Jag hostar extremt mkt varje gång jag blir förkyld, har hostat så jag tappat rösten nästan helt, fått luftrörskatarr, haft så ont i kroppen att det gör ont när jag reser mig och hostat så att blodkärl spruckit i ögonen ett flertal gånger.

Inte kul!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

nja, snarare för hostan. Har man så pass mycket hosta att man får ont i kroppen bör man åka till läkaren och få riktigt hostmedicin

jahaa, du menade så! men jag hostar inte riktigt lika mycket nu, har mest ont i halsen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

okej ska skaffa hostmedicin imorn
pappa ska ändå till "staden" där vårdcentralen ligger woop woop

ska köpa ben & jerry's för halsen också - because i'm worth it [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det är ju för sent att boka tid nu [sad] eller kan man bara åka dit?? hehe

har aldrig gjort detta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

ska köpa ben & jerry's för halsen också - because i'm worth it [cute]

bästa medicinen! 😉

enhimmelskdrog:

eller kan man bara åka dit??

min vårdcentral har i alla fall öppet hus-tider varje vardag, kolla om de har det. Ring direkt på morgonen och kolla om de har tid.
Annars kan man ju chansa och åka dit och fråga om någon skulle kunna kolla i din hals, en sån undersökning tar ju max fem minuter. Dra någon snyfthistoria om att du inte sovit på flera nätter pga hostan!
Annars kanske någon bara kan skriva ut hostmedicin lite snabbt!

Jag har för mig att jag kunde få recept på hostmedicin bara genom att ringa ner en gång.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

Jag har för mig att jag kunde få recept på hostmedicin bara genom att ringa ner en gång.

pratade med mamma och hon sa också att dom kanske kan ge recept utan att jag behöver åka dit. skulle vara nice

ska ringa imorgon bitti [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

ska ringa imorgon bitti [smile]

bra! Krya på dig [smile]


   
SvaraCitera