Aviseringar
Rensa alla

Hota med att göra slut. Neej!


Ämnesstartare

Min partner och jag har båda lagt oss på en otroligt dum vana att vid bråk eller tjaffs häva ur oss saker som "det här måste ändras annars vill jag nog inte vara tillsammans", "jag vet inte om vi kommer hålla..." etc etc..

känns som att vi båda har använt det dels som ett "hot" för att den andra fan ska skärpa sig.. men också för att få bekräftelse..

detta har lett till att vid minsta tjaffs fasar jag för att han ska säga det för att jag blir hemskt oroligt att han kanske faktiskt lämnar mig på riktigt. Och samtidgt har jag svårt att ta det 100% seriöst.. vilket blir en väldigt konstig mix..
Vet att även han blir väldigt orolig när jag sagt så..

Okej.. nu till min fråga.
Hur gör vi för att komma ur det här?
Visst vi måste ju så klart sluta säga så men tankarna finns ju kvar, rädslan etc..
Jag vill verkligen att vi ska ta oss ur det här extremt dumma sättet att prata på... så att vi ocks vågar säga vad vi tycker utan att bli rädda för att bli lämnade av varandra.


   
Citera

vad mysigt ni verkar ha det [smile]


   
SvaraCitera

jaha sluta bråka då


   
SvaraCitera

Det låter som att ni bråkar ohälsosamt mycket.


   
SvaraCitera

Jobbig, jag tycker att du ska prata med din kille och säga hur du känner helt enkelt![smile]


   
SvaraCitera

Kanske bäst att göra slut då, istället för att dra ut på lidandet.


   
SvaraCitera

hur funkare annars då..? det verkar inte va sådär superbra om ni håller på sådär, som att det ligger någon sanning i det ni säger..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ohYEA_:

hur funkare annars då..?

annars funkar det bra! och det är absolut inte så att vi bråkar hela tiden.. men när vi gör det börjar vi slänga ur oss sånt där chocked]


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera