Aviseringar
Rensa alla

Hotet mot det offentliga rummet ökar..


Ämnesstartare

batleth:

Mja, beror ju på vad det är för typ av vara. Men man borde iaf göra tester och skriva utförliga objektiva resensioner istället för att lägga en massa pengar på reklamskit som bara lurar ändå.

Ah, du menar så. Det hade varit bra, ja, det lät nästan som att du ville ranka och slussa ut dåliga produkter, jo, att låta produkter granskas objektivt hade varit bra =) statlig myndighet som gör det eller?

iddqd:

Håll käften.

>>

du hör till den form av liberaler jag hatar mest.


   
SvaraCitera

Anarkandi:

medans oschysst reklam är att vetenskap kommit fram till att vi konsumerar och vågar lägga ut mer pengar när vi är kåta, upphetsade - vilket därför lett till att allt fler tar till halvnakna tjejer/sensuella, erotiska bilder för att kunna få sålt på sina produkter.

På vilket sätt är detta dålig? Det blir ju bara mer underhållande att kolla på reklamen[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Divinator:

På vilket sätt är detta dålig? Det blir ju bara mer underhållande att kolla på reklamen[y]

jo, du vill köpa, mer, mer, och åter mer.

tillslut kanske du inser att du inte blir lycklig av att ha fem miljoner iPod's.. men miljön mår inte bra av konsumtion som dras in i absurdum. Konsumtionssamhället för inte bara med sig gott, om du förstår vad jag menar


   
SvaraCitera

Anarkandi:

jo, du vill köpa, mer, mer, och åter mer.

Eller så är det undermänniskor som köper mer tack vare reklam?


   
SvaraCitera
smisk

Jag gör vad jag vill, var jag vill!!!#!"¤!#¤


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Divinator:

Eller så är det undermänniskor som köper mer tack vare reklam?

Kanske. Eller så är det undermänniskorna som tror att de inte påverkas av reklam.


   
SvaraCitera

Anarkandi:

Kanske. Eller så är det undermänniskorna som tror att de inte påverkas av reklam.

Image


   
SvaraCitera

Divinator:

Eller så är det undermänniskor som köper mer tack vare reklam?

Exakt. Kommersialismens offer är att betrakta som just detta: offer. Vi övriga måste visa prov på vår styrka genom att gå vidare och inte ägna dem någon medömkan då förändringens vind blåser.

Anarkandi:

Det jag undrar om är, vem äger det offentliga rummet?

Det gör staten, och via staten folket.


   
SvaraCitera

vonHancken:

Exakt. Kommersialismens offer är att betrakta som just detta: offer. Vi övriga måste visa prov på vår styrka genom att gå vidare och inte ägna dem någon medömkan då förändringens vind blåser.

Jag tycker det är skitroligt med folk som grinar till aftonbladet när det är klart deras eget fel till exempel för några dagar sen så grinade några att de hade blivit ruinerade av SMS-lån. Hur svårt är det att läsa igenom vad man går med på[zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vonHancken:

Det gör staten, och via staten folket.

Jag är less på paralleler mellan stat och folk. Jag ska sa mellan fingrarna den här gången, Stat är folk, om samhället = direktdemokratiskt. Eftersom direktdemokrati är i princip omöjligt, så är även parallelen om staten omöjlig.

Staten är så representativ som demokratin är demokratisk, helt enkelt.


   
SvaraCitera

bildetik 7.5p


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Källa: Illustrerad vetenskap

Image

Anarkandi:

det är det som ingen äger

Image

Anarkandi:

Diskutera. [smile]

Så du säger att vi ska inskränka friheten i det offentliga rummet för att du inte vill ha reklam? Kunde du inte i alla fall sagt något vettigt som att folk inte får kasta snus på marken, inte får avgasa folk eller inte få bära lederhosen?Image


   
SvaraCitera

Jag känner mig inte alt för påverkad. Kanske mest på grund av min penga situation, men det matrialistiska samhället har tappat lite om mig tycker jag.


   
SvaraCitera

Anarkandi:

Jag är less på paralleler mellan stat och folk. Jag ska sa mellan fingrarna den här gången, Stat är folk, om samhället = direktdemokratiskt. Eftersom direktdemokrati är i princip omöjligt, så är även parallelen om staten omöjlig.

Din minst sagt bristfälliga tesformulering lämnar åtskilligt att önska. Staten kan representera folket på ett otal sätt, men huvudsakligen skall den göra detta genom att vidmakthålla en sund och moraliskt riktig politisk linje vilken må vara folket till gagn. En stat skall tjäna folket, liksom folket skall tjäna staten, och detta uppnås inte via direktdemokrati eller dylika naiva påfund. Alla former av demokrati bör undvikas av en stat som i sanning värnar om sina medborgare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

batleth:

Nej men att förbjuda dem ifrån att luga och överdriva eller vinkla information vore inte så dumt.

Det är redan förbjudet. Det kallas vilseledande marknadsföring.

batleth:

Jag är kommunist, alla ska hjälpas åt och betala tillsammans.

Gulligt, men jag tänker inte betala ett skit.
Dessutom är det rätt svårt att ta dig på allvar med tanke på att du höll på sd för ett par veckor sen.

Anarkandi:

du hör till den form av liberaler jag hatar mest.

Okej.


   
SvaraCitera