Aviseringar
Rensa alla

HSP - Highly sensitive person. Tillhör du den personlighetsgruppen?


Ämnesstartare

Kudhos: Ibland är man väl lite mer känslig än annars. Svårt att kolla för testerna jag testade nyss var olika och ställde frågor som var lite väl generella.

isola: gjorde det där testet förut och det var ju rätt allmänna frågor man såg att de flesta svarat ja på när man kollade statistiken. dock kan det ju vara för att de flesta som gjort testet haft sina misstankar om hsp och mkt riktigt var det.

Finns ett mer utförligt test på två sidor om ni är intresserade: PDF-dokument


   
SvaraCitera
Majski

Vet nt om jag gjort testet men jag är hsp.


   
SvaraCitera
Majski

Jag är HSP.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Razor:
Finns ett mer utförligt test på två sidor om ni är intresserade: PDF-dokument

verkar ej vara det utifrån det där testet


   
SvaraCitera

Ja.


   
SvaraCitera
Draug

Razor: JA

Har fördjupat mig tidigare i studier kring detta och mycket stämmer in på mig själv. Kan så klart inte veta till 100% men verkar högst troligt att så är fallet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: verkar ej vara det utifrån det där testet

Okej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

trodde att jag skulle vara hsp, men inte enligt expressens väl utformade kvalitetstest.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Försökte läsa i länken men hittade ingenting om vad det faktiskt innebär, bara massa svepande ord och förklaringar över hur vanligt det är


   
SvaraCitera
Exner

Verkar inte så enligt sidan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exner:
Verkar inte så enligt sidan.

Det vore kul att höra ditt utlåtande om hur denna sorts personlighetskaraktär passar in i Myers Briggs personlighetstyper. Det borde finnas en sådan koppling, kanske.


   
SvaraCitera
Exner

Scenic World:

Det vore kul att höra ditt utlåtande om hur denna sorts personlighetskaraktär passar in i Myers Briggs personlighetstyper. Det borde finnas en sådan koppling, kanske.

Tack så mycket. = ) Spontant borde IN-typerna vara de som oftar är HSP - eftersom de generellt lever större del av tiden inom sig själv, borde yttre stimuli påverka dem mer. Ska se om jag hittar någon intressant läsning.


   
SvaraCitera
reben

nä det tror jag inte


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nein


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera