Aviseringar
Rensa alla

Hudtransplantation


Ämnesstartare

Nu är det så att jag vill ta bort ärr efter skärskador (emo, emo) den jag pratade med sa att "då brukar vi transplantera hud". Okej, tänkte jag. Vad bra! Jag började se fram emot det...
Tills jag googlade på "skin graft" nyss, jag höll på att kräkas. Vad i helvete?? Blir alltså donatorhuden från låret stansad till ett fisknät för att sedan stämplas dit över armen där man tagit bort den ärrade huden? "Det här kan vi nog fixa" sa hon... Eh, va? Fixa...? Har man alltså en våfflad överarm för resten av sitt liv istället för sina vanliga ärr?

Vad är fulast egentligen? .____________________.


   
Citera

orka skära sig .___________________.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Slashy:

orka skära sig .___________________.

Du må tro att jag ångrar mig nu... [sad] vafan, jag vet inte vad jag ska göra. Jag som trodde att det gick att få bort. Eller finns det något annat för något sådant där äckel? Laser?

Mårran- Våfflan.
Alltså näe...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Orka skämmas, eller vad du nu gör [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jaha trodde det var nåt slags faceoff-grej först...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad jag ser på nätet är brännskador som täcks på det här sättet... The big question, är det så inom plastik också
då har jag inte så stor lust längre. :<


   
SvaraCitera

Om jag förstått rätt så läker "våffelhuden" med tiden tills det blir så slätt det kan bli efter ärrbildning...
Maila en kirurg och fråga?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Synd att du skar dig då


   
SvaraCitera

Man kan ju slipa ner dem ifall de är "bulliga" om du förstår.
Då har man ju fortfarande ärr kvar, men det syns inte alls lika mycket eftersom de är i samma nivå som resten av huden.


   
SvaraCitera

har en kompis som gjorde det med laser


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ew äckligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Coolt. Kan man få hjärtan och enhörningar istället.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera