Aviseringar
Rensa alla

Huka er gubbar och kärringar - nu börjar FARMEN i TV4 ikväll


Ämnesstartare

Ikväll söndag 10 jan klockan 20.00 börjar vårens största dokussåpa i TV4 - FARMEN! 51 program ska det bli.

Ska du följa serien?

En önskedröm för oss som längtar ut på landet. 

farmen2016.png


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

wow vad många deltagare 😮


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad går det ut på?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ända programmet på TV som jag tittar på Glad


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

äe fy fan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Punda: Vad går det ut på?

Ett antal, gissningsvis 16 enl bilden, ska flytta ut och bosätta sig på ett torp mitt ute i småländska buschen UTAN el, telefon, värme, rinnande vatten osv och de ska leva där dygnet runt vecka efter vecka i drygt 2 månader.

Inte så lätt för en stureplanssnubbe att flytta ut på landet och leva utan el, hämta vatten i brunn och laga mat på en vedspis UTAN mobiltelefon/smartfone.

All mat får de fixa själva genom att skörda egen spannmål, slakta en höna då och då, fiska i sjön osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

piraten:

Ett antal, gissningsvis 16 enl bilden, ska flytta ut och bosätta sig på ett torp mitt ute i småländska buschen UTAN el, telefon, värme, rinnande vatten osv och de ska leva där dygnet runt vecka efter vecka i drygt 2 månader.

Inte så lätt för en stureplanssnubbe att flytta ut på landet och leva utan el, hämta vatten i brunn och laga mat på en vedspis UTAN mobiltelefon/smartfone.

All mat får de fixa själva genom att skörda egen spannmål, slakta en höna då och då, fiska i sjön osv.

Så det är ingen tävling? Det finns inga andra moment? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Punda: Så det är ingen tävling? Det finns inga andra moment?

Jo, det är självfallet det gamla klassiska med "medeltidstävlingar" och en person röstas ut varje vecka.

Programmet börjar ikväll kl 20.00 men går sedan varje vardagskväll 19.30 - 20.00 utom söndagen då veckotävlingen är och en ska röstas bort och går då mellan 20.00 - 21.00.

Måste fråga - har du aldrig sett det? Det har ju säkert gått i 20 år. Aldrig hört talas om - NAKEN-JANNE?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

piraten:

Jo, det är självfallet det gamla klassiska med "medeltidstävlingar" och en person röstas ut varje vecka.

Programmet börjar ikväll kl 20.00 men går sedan varje vardagskväll 19.30 - 20.00 utom söndagen då veckotävlingen är och en ska röstas bort och går då mallan 20.00 - 21.00.

Måste fråga - har du aldrig sett det? Det har ju säkert gått i 20 år. Aldrig hört talas om - NAKEN-JANNE?

Har givetvis hört talas om både Naken Janne och programmet men nej, aldrig sett ett avsnitt. 


   
SvaraCitera
Ice
 Ice

Punda:

Så det är ingen tävling? Det finns inga andra moment? 

Det är en tävling. Nog en halv miljon till den som vinner, brukar vara standard i dokusåpor.


   
SvaraCitera
duden

Nej, vad är det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

farmen... det töntigaste som skapats i sveriges tv-historia 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Axelinaaas: farmen... det töntigaste som skapats i sveriges tv-historia

Kan du fördjupa din åsikt lite grann dvs vad är det du tycker är "töntigt"? Att folk får leva ute på ett torp som folk levde för 100 år sedan? Eller att de kommer i gräl på varandra? WHAT?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

När nu piraten har hypat upp det till dessa nivåer så tänker jag banne mig sätta mig och kolla på farmen om en stund.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

piraten:

Kan du fördjupa din åsikt lite grann dvs vad är det du tycker är "töntigt"? Att folk får leva ute på ett torp som folk levde för 100 år sedan? Eller att de kommer i gräl på varandra? WHAT?

Jag tycker att det är ett "töntigt" konsept. Samma sak med ph, bb, bonde söker fru osv...


   
SvaraCitera