Aviseringar
Rensa alla

Humanistiska?


Ämnesstartare

Någon som går humanistiska? 🙂

Min kompis har valt det men vet inte om hon gjorde rätt val. Ni som har valt det, är det ett bra program? Är det en pluggarlinje? Vad kan man läsa vidare till sen?


   
Citera

sunshine3:

Min kompis

förstår inte varför man antingen frågar åt sin kompis eller varför man inte frågar själv eller varför man inte vågar stå för det själv. haha


   
SvaraCitera

sunshine3:

Är det en pluggarlinje?

ja

sunshine3:

Ni som har valt det, är det ett bra program?

Går sam kultur vilket är den linje från förra gymnasielinjerna som liknar mest. Jag tycker det är en bra linje, men då ska ju inte gå där så vida du inte tänkt läsa vidare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

förstår inte varför man antingen frågar åt sin kompis eller varför man inte frågar själv eller varför man inte vågar stå för det själv. haha

Haha men ja frågar åt henne för att hon själv har undrat över det här och jag ville hjälpa henne 😛


   
SvaraCitera
Bakric

Ja det är en pluggar linje och såvide du inte läser vidare i evigheters så lär du inte få något (vettigt) jobb på det.


   
SvaraCitera
time
 time

Jag går humanistiska, det är relativt mycket plugg men inte så mycket som vissa andra linjer kanske har. Det är en bra grund för vidare studier om du redan i tidig ålder vet att du vill plugga till t ex lärare eller historiker eller snixa en filosofikandidat.

Men ja, det är en rolig linje om du (din kompis) tycker om fördjupningsämnena som hör linjen till.


   
SvaraCitera