Aviseringar
Rensa alla

Humble Frozenbyte Bundle


Åtta
Ämnesstartare

Wolfires tredje Humble Bundle finns nu ute att köpa. Denna gång inkluderas spelen:
* Trine
* Shadowgrounds
* Shadowgrounds: Survivor
* Jack Claw
* Splot

Notera dock att Splot ännu inte är ute (när du köper bundlen så får du dock en licens av Splot, så när det väl släpps kommer du att få tillgång till det).

En annan sak att notera är att Jack Claw är en ofärdig prototyp, inte ett riktigt spel. Källkoden släpps dock, så förhoppningsvis innebär det att någon annan kan ta den och göra något coolt av den. En spelbar "demo" finns, men endast till Windows. Detta är att se som mer utav en bonus till bundlen, inte ett egentligt spel.

Som vanligt finns spelen till Windows, Linux och OS X, är helt DRM-fria, en del av det du betalar går till välgörenhet, och du bestämmer helt själv hur mycket eller lite du vill betala. När du köper bundlen så får du, förutom tillgång till binärer för Windows, Linux och OS X, också licensnycklar till Steam, Desura och OnLive.

Passa på och köp, för om 14 dagar så tar erbjudandet slut.


   
Citera
Ämnesetiketter

Reklam? [no-no]


   
SvaraCitera
Åtta
Ämnesstartare

Myksa:

Reklam?

Samhällsinformation! [no-no]

Jag har ingen som helst affiliation med varesig Wolfire eller Humble Bundle. Jag tycker bara att det är en skitbra idé, och vill att så många som möjligt ska ha möjlighet att köpa 4 bra spel under bästa tänkbara villkor.


   
SvaraCitera

jobbigt att betala för spel [sad]


   
SvaraCitera
Åtta
Ämnesstartare

Macktorsken:

jobbigt att betala för spel

Du gör mig ledsen i hjärnan och hjärtat. Du kommer aldrig att kunna köpa spel med bättre villkor än såhär. Du får betala precis hur mycket du tycker att det är värt. Det kan vara $0, det kan vara över $9000. Ingen som helst DRM, så du kan installera spelen på hur många datorer som helst. Du får även licensnycklar till Steam, Desura och OnLive, så du får alla achievements och dylik skit. Pengarna går till indieutvecklare och välgörenhet.

Visst kan du ju låta bli att köpa dem och istället pirata, men då undrar jag vad det ska till för att du ska köpa spel? (under förutsättning att du gillar att konsumera spel. Har du inget intresse av spel förstår jag ju)


   
SvaraCitera

Windows-användare är snåla! [blush]


   
SvaraCitera

Splot var det enda som såg bajs ut.
Tyckte dock ej om Alien Swarm så mycket så de andra spelen som såg bra ut här är nog ej för mig ändå [blush]


   
SvaraCitera
Åtta
Ämnesstartare

Knarko:

Splot var det enda som såg bajs ut.

Splot verkar ju gulligt, ju. [blush]

Jag har visserligen bara hunnit spela i typ en kvart, men Trine verkar sjukt lovande än så länge.


   
SvaraCitera

Åtta:

(under förutsättning att du gillar att konsumera spel. Har du inget intresse av spel förstår jag ju)

Har inget speciellt stort intresse av spel. Lämnar konversationen nu med svansen mellan benen. [sad]


   
SvaraCitera

Har velat i 10 minuter över hur mycket jag vill betala, ambivalent.


   
SvaraCitera
zIGGE

"Feel free to play them without an internet connection"

Men multiplayer över internet är möjligt? Annars är det som vilken piratkopia som helst.

Knarko:

Tyckte dock ej om Alien Swarm

Vad fick dig att tänka på alien swarm? Tycker alien swarm är guld. Enda spelet jag hört talas om här är: Trine.

Åtta:

Trine

@ vad jag skrev överst

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Nintendo:

Har velat i 10 minuter över hur mycket jag vill betala, ambivalent.

Eller hur. Vill se vad min personliga åsikt har för värde i spelen före jag lägger mina pengar.


   
SvaraCitera
Åtta
Ämnesstartare

zIGGE:

Men multiplayer över internet är möjligt?

I de spel som har online multiplayer-läge, självklart.

zIGGE:

Annars är det som vilken piratkopia som helst.

Förutom att utvecklarna och välgörenheter får pengar, att du får Windows- Linux- och OS X-versioner, samt får nycklar till Steam, Desura och OnLive. Plus att du får soundtracken till Shadowgrounds.

zIGGE:

Vad fick dig att tänka på alien swarm?

Jag har inte spelat Shadowgrounds ännu, men från det lilla jag sett så verkar det lite likt Alien Swarm, fast med ett single player-läge.


   
SvaraCitera

zIGGE:

Vad fick dig att tänka på alien swarm? Tycker alien swarm är guld. Enda spelet jag hört talas om här är: Trine.

Flera av spelen som sågs på videon liknade det.
Det var kul ett tag men det buggade en hel del om jag inte minns fel.


   
SvaraCitera

Åtta:

Jag har visserligen bara hunnit spela i typ en kvart, men Trine verkar sjukt lovande än så länge.

Det är helt underbart och snart kommer tvåan som ser helt underbart vackert ut.


   
SvaraCitera

Ska fan köpa! Fast att jag redan har Trine.


   
SvaraCitera