Aviseringar
Rensa alla

Humörförändringar av p-piller?


Ämnesstartare

Har du drabbats av det? Hur länge höll det i sig/var du tvungen att byta?

Hur allvarligt var det samt vilka piller hade du?


   
Citera
Ämnesetiketter

Tråden flyttad från Forum SEX/Sex, Sexualitet och Sexuella fantasier


   
SvaraCitera

jag har två kompisar som blev konstiga en blev deprimerad och självmordsbenägen och en blev fruktansvärt lättirriterad och aggressiv. båda var tvungna att sluta. jag vet inte vad dom åt men det var vanliga p-piller


   
SvaraCitera

Vet inte, har ätit så länge, minns inte hur jag var innan jag började [cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

qazedctgb:

båda var tvungna att sluta.

började de med andra piller istället eller bytte de helt metod?


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

började de med andra piller istället eller bytte de helt metod?

en av dom som jag har bättre koll började använda kondom som preventivmedel...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

qazedctgb:

en av dom som jag har bättre koll började använda kondom som preventivmedel...

aha...


   
SvaraCitera

Jag mådde väldigt dåligt på p-piller och gick upp i vikt med en rasande takt så jag slutade efter 3 månader. Skaffade minipiller i väntan på att få sätta in en p-stav som funkade utmärkt de första åren, men den fuckar om du är stressad.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Missade att det handlade om humöret: Jag tappade sexlusten och mådde ganska kasst.


   
SvaraCitera

Fick inga biverkningar alls när jag började med p-piller. Woho.


   
SvaraCitera

märkte inget av mina första direkt, inget negativt. Har varit mkt ledsen med dessa men vet ej om det beror på pillren eller världen i allmänhet.


   
SvaraCitera

har haft två olika sorter. kommer inte ihåg namn, mådde ledsen av båda.


   
SvaraCitera

Var rätt känslig och grät åt ingenting ett tag när jag började med Neovletta. Skulle väl gissa på att det höll i sig i kanske två månader.


   
SvaraCitera
time
 time

Vad käkar du för piller? Jag började med Mercilon när jag var 15 och jag blev helt vansinnig. Det går i släkten att vara jättekänslig för hormoner tydligen, och jag var inget undantag. Blev jättekänslig, jätteirriterad, superhumörsvängig och fick mycket värre ångestattacker än vad jag skulle fått utan. Det slutade inte förrän jag slutade käka dem. [sad]

Bytte till Cerazette som är minipiller och har knappt märkt någon skillnad från mitt vanliga jag nu, kanske att min sexlust är lite mindre än vanligt och att jag är pyttelite mer irriterad, men det är inget som stör min vardag i alla fall.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

För att understryka hur vansinnig jag blev på mercilon: Min dåvarande pojkvän gjorde slut med mig för att han inte orkade med mina humörsvängningar längre. [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timeisrunningout:

Vad käkar du för piller?

cilest


   
SvaraCitera

Har väl fått det någon gång. Men det händer väldigt sällan. Äter neovletta.


   
SvaraCitera