Aviseringar
Rensa alla

Humörsvängninar


Ämnesstartare

Jag har haft ett antal humörsvängningar de senaste månaderna och har ingen aning om vad det kan bero på.
Jag kan gå från jätteglad till jättearg på bara nån sekund, har haft humörsvängningar förut men inte såhär extrema. Jag slår sönder saker, jag skriker, jag gråter, jag slåss osv. Ibland så behöver det inte ens finnas nån anledning till att jag blir såhär. Får det minst tre gånger per dag, vilket är riktigt jobbigt.

Jag fattar på riktigt inte varför jag blir såhär för jag har aldrig varit såhär extrem förut. Undrar därför om det är nån annan som är med om samma grej eller har en aning om varför mina humörsvängningar är så extrema?


   
Citera

Kan bero på en hel del saker, t.ex. hormoner, abstinensbesvär, graviditet, förtryckta känslor(?)


   
SvaraCitera
Lounge

Hur gammal är du?


   
SvaraCitera

Jobbar du hårt i skolan eller är det nåtgot som pressar dig att du måste prestera på topp helatiden?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge:
Hur gammal är du?

Jag fyller 16 nu till sommarn


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Axelinaaas:
Jobbar du hårt i skolan eller är det nåtgot som pressar dig att du måste prestera på topp helatiden?

Eftersom jag går i 9:an så har det varit rätt tufft den sista terminen med alla uppgifter, prov, inlämningar plus nationella. Men det har lugnat ner sig, jag har dock blivit värre själv.


   
SvaraCitera

Idalinnea:

Eftersom jag går i 9:an så har det varit rätt tufft den sista terminen med alla uppgifter, prov, inlämningar plus nationella. Men det har lugnat ner sig, jag har dock blivit värre själv.

Det var så för mig under en period där jag åt väldigt lite och jobbade väldigt hårt så om det inte går ner under sommaren så kanske du måste fråga någon kunnig inom detta område 🙂


   
SvaraCitera

Idalinnea:

Jag fyller 16 nu till sommarn

Vilken dag samt månad? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rogernw:

Vilken dag samt månad? 

14:nde augusti


   
SvaraCitera

Idalinnea:

14:nde augusti

Tänkte inte direkt på sommar när jag hörde det datumet först Galen


   
SvaraCitera

näringsbrist, sömnbrist och stress känns troligt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rogernw:

Tänkte inte direkt på sommar när jag hörde det datumet först Galen

Haha nä, det är rätt sent


   
SvaraCitera

Blir väl så i vissa perioder i livet. 🙂


   
SvaraCitera
reben

tänk över grejor som sömn, äta och droganvändning
asså även om det beror på andra saker så om man sover ordentligt, äter ordentligt o ej använder ngn form av droger så brukar d göra stor skillnad. 


   
SvaraCitera