Aviseringar
Rensa alla

Humor


Ämnesstartare

Hur gör ni killar för att skämta? Och tjejer såklart men alll killar ät sjukt roliga och jag fattar inte hur!? Hur blir man rolig eller får humor?!


   
Citera
Ämnesetiketter

Memes


   
SvaraCitera

gör mig bara kommer det upp meningar jag kan säga som passar bra rill situationen inga andra skämt är roliga


   
SvaraCitera

Övning


   
SvaraCitera

Talang Cool


   
SvaraCitera
evene

Vissa människor har bara gott om energi, var dig själv så löser det sig nog


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Albin_61:
gör mig bara kommer det upp meningar jag kan säga som passar bra rill situationen inga andra skämt är roliga

Mem asså det funkar inte för mig! Haha, vet inte varför men skulle jag bara säga en mening som jag tänker på så skulle alla ba wtf haha


   
SvaraCitera

Ordvitsar brukar jag använda mig av. Eller något logiskt som blir kul på nåt sätt


   
SvaraCitera

Man anstränger sig för att vara okonventionell


   
SvaraCitera

Patriarkatet har satt de sociala normerna för vad som ska uppfattas som roligt. Det betyder att killars humor ger bättre gensvar. Trots att tjejer egentligen är precis lika roliga.

Den maskulina humorn innefattar oftast nedsättande uttryck, hat mot kvinnor, minoriteter och andra utsatta grupper. 
Använder vi oss av våldspyramiden så ser vi vilka grava problem detta leder till i samhället - misshandel, dråp, våldtäkter, och folkmord i tredje världen. 

Vad vi kan göra för att motverka detta är att ge mer plats åt tjejer. Sluta skratta när killar skämtar och försök att iallafall fnissa och le lite när en tjej ger sig på ett skämt. 

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Plejadisk Panda:
Patriarkatet har satt de sociala normerna för vad som ska uppfattas som roligt. Det betyder att killars humor ger bättre gensvar. Trots att tjejer egentligen är precis lika roliga.

Den maskulina humorn innefattar oftast nedsättande uttryck, hat mot kvinnor, minoriteter och andra utsatta grupper. 
Använder vi oss av våldspyramiden så ser vi vilka grava problem detta leder till i samhället - misshandel, dråp, våldtäkter, och folkmord i tredje världen. 

Vad vi kan göra för att motverka detta är att ge mer plats åt tjejer. Sluta skratta när killar skämtar och försök att iallafall fnissa och le lite när en tjej ger sig på ett skämt. 

Hjärta

Detta den bästa texten jag sett:)<3


   
SvaraCitera

Plejadisk Panda: våldspyramiden

Finns det någon anledning till att tro att våldspyramiden är en riktig sak?

Plejadisk Panda: Sluta skratta när killar skämtar

nej

Plejadisk Panda: försök att iallafall fnissa och le lite när en tjej ger sig på ett skämt.

nej

Jag ska vara ärlig.


   
SvaraCitera