Aviseringar
Rensa alla

Humor


Ämnesstartare

Någon mer som har läst Marcus Birros debatt artikel på Aftonbladet? Tyckte den var ganska bra och den kanske får en del män i skor att tänka efter? Blink 
http://www.aftonbladet.se/debatt/debattamnen/kulturochnoje/article19748151.ab


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Nej, den var inte bra, eller tänkvärd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:
Nej, den var inte bra, eller tänkvärd.

Okej, kul att du delar din åsikt Glad Skulle du kunna motivera varför du tycker så?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blir rätt underligt när någon påstår att hån mot partiledaren för tredje rikets största parti är att sparka nedåt. Ironin är också total när kritikerna anklagas för att angripa de svaga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MarcusKing:

Okej, kul att du delar din åsikt Glad Skulle du kunna motivera varför du tycker så?

Blir rätt underligt när någon påstår att hån mot partiledaren för tredje rikets största parti är att sparka nedåt. Ironin är också total när kritikerna anklagas för att angripa de svaga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Blir rätt underligt när någon påstår att hån mot partiledaren för tredje rikets största parti är att sparka nedåt. Ironin är också total när kritikerna anklagas för att angripa de svaga.

Tänk längre än vad näsan (ideologin) räcker nu nachac. En sak är att kritisera eller göra humor av politikers eller kändisars åsikter. Det ska alla politiker tåla så länge det inte går över gränsen. Det är en helt annan sak är göra narr av en politikers utsatta tillstånd eller sjukdom som vissa kändisar gjort utan minsta skam i kroppen. Ironiskt är också att det är den "goda medmänskliga" vänstern som uteslutande ligger bakom detta hat mot i det här fallet en sjuk person. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

N.W: Tänk längre än vad näsan (ideologin) räcker nu

Right back at ya.  Jimmie Åkesson är fortfarande samma person och förtjänar ingen mildring i hånet, eller något daltande, oavsett om han gått in i väggen eller inte. Det är en högt uppsatt person, som själv angriper de faktiskt svaga, och inte på minsta vis utsatt i annan mening än att han får välförtjänt kritik från människor han komiskt nog kallar för "vänsterextremister."


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Right back at ya.  Jimmie Åkesson är fortfarande samma person och förtjänar ingen mildring i hånet, eller något daltande, oavsett om han gått in i väggen eller inte. Det är en högt uppsatt person, som själv angriper de faktiskt svaga, och inte på minsta vis utsatt i annan mening än att han får välförtjänt kritik från människor han komiskt nog kallar för "vänsterextremister."

Det säger nog kanske något om din medmänsklighet då. Jag tycker att det blir osmakligt ifall man hoppar på personers utsatta tillstånd eller sjukdomar för att göra en politisk poäng, det gäller oavsett om det är Annie Lööf, Åkesson eller Jonas Sjöstedt som mår dåligt. Jimmie Åkesson inklusive familj är dessutom en av Sveriges mest hotade personer. Han och hans familj får troligtvis dagligen dödshot från vänsterextremister. Åkesson lever ständigt med livvakter. Jag tror att du ska tänka efter lite innan du pratar om att allt detta bara är "välförtjänt kritik" och kanske skaffa dig lite medmänsklighet när du väl håller på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

N.W: Det säger nog kanske något om din medmänsklighet då. J

Ja, det säger att min medmänsklighet förblir lika stark oavsett om aset som orsakar lidande mår bra eller inte.


   
SvaraCitera
time
 time

N.W:

Han och hans familj får troligtvis dagligen dödshot från vänsterextremister. Åkesson lever ständigt med livvakter. 

Var kommer de här uppgifterna ifrån? Både att han ständigt lever med livvakter och dagligen får dödshot från vänsterextremister? Bor livvakterna i hans hus?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Ja, det säger att min medmänsklighet förblir lika stark oavsett om aset som orsakar lidande mår bra eller inte.

Det säger något om din medmänsklighet att du inte kan bortse från politiska åsikter när en person är utsatt och att du kallar hot och våld mot personen för "välförtjänt kritik".  


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time:

Var kommer de här uppgifterna ifrån? Både att han ständigt lever med livvakter och dagligen får dödshot från vänsterextremister? Bor livvakterna i hans hus?

Förstår inte riktigt vad som får dig att vilja ifrågasätta.

http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/480757-jimmie-akessons-sakerhet-dyrare-an-fredrik-reinfeldts


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

N.W: Det säger något om din medmänsklighet att du inte kan bortse från politiska åsikter när en person är utsatt och att du kallar hot och våld mot personen för "välförtjänt kritik".

Följer man en viss handlingsbana blir man någonstans på vägen alldeles för tjock för en offerkofta. Dels har Åkesson mig veterligen inte utsatts för våld, dels behöver alla politiker skydd och dels är det naturligt att en person i den ställning han har valt hotas och hånas. För att ta ett välkänt och relevant exempel hade det varit orimligt att tycka synd om Hitler för att han begick självmord, på samma sätt skiter jag i Jimmies utbrändhet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Följer man en viss handlingsbana blir man någonstans på vägen alldeles för tjock för en offerkofta. Dels har Åkesson mig veterligen inte utsatts för våld, dels behöver alla politiker skydd och dels är det naturligt att en person i den ställning han har valt hotas och hånas. För att ta ett välkänt och relevant exempel hade det varit orimligt att tycka synd om Hitler för att han begick självmord, på samma sätt skiter jag i Jimmies utbrändhet.

Åkesson har blivit attackerad med ägg och tårtor. Värst är det väl att hela tiden själv tillsammans med sin familj vara hotad till livet. Hans partikamrater har också blivit utsatta för mycket värre angrepp. Att försöka bagatellisera dessa angrepp med att jämföra Åkesson med en nazistisk diktator är bara fruktansvärt. Blir fan illa berörd på riktigt. Vidrig människosyn du ger uttryck för. Vet själv att jag kunde resonera lite som du när jag var ung och vänster, men nu gäller det att växa upp lite. Tänk efter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

N.W: Åkesson har blivit attackerad med ägg och tårtor.

Inte våld.

N.W: växa upp lite

Ja, gör det.


   
SvaraCitera