Aviseringar
Rensa alla

Hundägande vegetarianer, klicka här!


Bell
 Bell

Fingerprints: Fast skillnaden är att vi klarar oss på annat, jag vet att katter i alla fall måste få i sig sitt protein och att allt annat i fodret är skit. Det bästa du kan ge en katt är rått kött

Ja, i vanlig kattmat, typ sån på nurk, innehåller ibland bara ett par procent kött Förvirrad Förut när jag var lite ambitiös köpte jag på mig köttfärs när det fanns billigt och frös in i små kattportioner, det var uppskattat! Katten blir ju galen när hon får rått kött, så hon brukar få lite om jag lagar kött nån gång Glad Vegetarisk mat till köttätande djur låter dumt, vi förmänskligar redan djuren så mycket, tror inte det är bra. Ledsen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vill ej ha en liten kissemiss längre!! Ledsen Gillar inte köttätande djur. Ledsen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

åh detta helvete med att barfa. försökte i några månader till min katt men gav upp mest pga hon alltid var hungrig. la fan mer tid på matlagning/förberedning till katten än till mig själv haha. 
vill börja igen dock. så mkt skit i djurfoder. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bell:

Ja, i vanlig kattmat, typ sån på nurk, innehåller ibland bara ett par procent kött Förvirrad Förut när jag var lite ambitiös köpte jag på mig köttfärs när det fanns billigt och frös in i små kattportioner, det var uppskattat! Katten blir ju galen när hon får rått kött, så hon brukar få lite om jag lagar kött nån gång Glad Vegetarisk mat till köttätande djur låter dumt, vi förmänskligar redan djuren så mycket, tror inte det är bra. Ledsen

Min katt gillar inte rått kött Mycket glad


   
SvaraCitera
Bell
 Bell

Fingerprints: Min katt gillar inte rått kött

Vaaa? Konstig misse Mycket glad Min blir tokig bara man sticker hål på plasten till något köttaktigt!


   
SvaraCitera
KSENIA

HUNDAR, OCH I SYNNERHET KATTER, ÄR EJ VEGETARIANER OCH ATT DÅ GE DOM 1 VEGETARISK KOST ÄR 100% EFTERBLIVET. PROBLEMET ÄR VÄL SNARARE ATT HA HUSDJUR ÖVERHUVUDTAG1 :S 


   
SvaraCitera
Bell
 Bell

S3ON: Vill ej ha en liten kissemiss längre!!  Gillar inte köttätande djur.

meh, why?

koalan: åh detta helvete med att barfa.

Barfa? Är det ett vedertaget begrepp?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bell:

Vaaa? Konstig misse Mycket glad Min blir tokig bara man sticker hål på plasten till något köttaktigt!

Hon älskar sitt torrfoder mer än allt, lite blötmat trycker hon i sig om dagen, men det är inte mkt. Torrisar skare va!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bell:
Barfa? Är det ett vedertaget begrepp?

mmm googla om du vill! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:
Fast såg nu att det finns fan vegetariskt hundfoder Tardig Vad fan är det gjort på? Ägg?

Hundar är ju köttätare.

nej, de är allätare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

nej, de är allätare.

Hmm aja jag är inte så insatt i hundar. Det enda jag vet är att katter kan klappa ihop på olika sätt av för proteinsnål kost. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

Hmm aja jag är inte så insatt i hundar. Det enda jag vet är att katter kan klappa ihop på olika sätt av för proteinsnål kost. 

katter är köttätare. katter och hundar är dock inte samma djur.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

katter är köttätare. katter och hundar är dock inte samma djur.

Men herregud, är de inte?!?!?
Det jag menade var att min tes kring hundar var baserat på min kunskap kring katters kostlära. Men tror att ganska liknande diskussioner går kring katters och hundars torrfoder och dess kvalité och innehåll så det kan vara där jag blandar ihop det. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bell: meh, why?

Ute i de vilda mördar de för att få i sig föda. gillar inte mördare! Rodnar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time:
Jag har nyligen haft den där diskussionen med ett par djurägare, både vegetarianer och veganer. Någon sa att hen alltid gjorde storkok av vegansk mat till sin katt och en annan sa att det vore dumt i huvudet att försöka pränta in sina egna kostvanor på ett djur som behöver kött och därmed protein. 

Man kan bli fråntagen sin katt om man inte ger hen kött.


   
SvaraCitera