Aviseringar
Rensa alla

Hundägande vegetarianer, klicka här!


Rullar ögonen

Leijonsparf:

om du kunde avstå från att sprida osanningar utan någon som helat förankring i verkligheten vore det bra. annars går det att avstå från att uttala sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LolaRose:
 borde inte en vegetarian vara emot att äga djur? Vill de inte att de ska vara fria?

jo, kind of 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona: Ah, men är det inte att förmänskliga djur att se dem som individer? 😉 Men jag förstår hur du menar. Så diaboliskt att avskaffa små söta kelobjekt genom något slags tvångssteriliseringseugenik a'la 1935. Men är det då inte bättre att aldrig födas, än att leva i slaveri.

menar inte individ som i "person som går runt och tänker och känner och upplever sig själv som ett subjekt bland många andra" utan som det används inom biologin: ett diskret exemplar av en viss art. kan vara just hunden "bosse" eller "den där nyponbusken".

ser inget riktigt egenvärde i liv tror jag, således är det bättre att inte födas.


   
SvaraCitera
mynona

Birger: menar inte individ som i "person som går runt och tänker och känner och upplever sig själv som ett subjekt bland många andra" utan som det används inom biologin: ett diskret exemplar av en viss art. kan vara just hunden "bosse" eller "den där nyponbusken".

jag förstår hur du menar

Birger: ser inget riktigt egenvärde i liv tror jag, således är det bättre att inte födas.

ja det kan jag inte protestera mot, jag håller med och det var lite av poängen med den sista meningen. Det där uråldriga talesättet från antiken: "Den största lycka en människa kan uppleva är att aldrig födas." - känner du till vem som sade det? 


   
SvaraCitera