Aviseringar
Rensa alla

Hundar känner av känslor även fast man inte visar dem


Bakric:

Nästan alla hundar är lika förutsägbara och monotona, men katter måste uppfostras (eller nåt finare ord om du kommer på något).

och de flesta hundar är olika. min syster har en som liten bet sönder allt och förstörde allt och sov i sängar och soffor medan min hund nu aldrig har förstört något och aldrig sover i sängar eller soffor om vi inte tilllåter det


   
SvaraCitera

patrick bateman:

vara det snällaste djuret i världen och du kan leka och gosa med henne men ibland så anfaller hon en och biter och är livfarlig

Hundar är ju lika oberäkneliga. [tard]
De kan få cpryck och bita sönder ansiktet på folk om de har lust, trots att ägarna säger "den skulle aaaaldrig göra så".
Katter attackerar kanske oftare, men skadan blir inte lika stor och de gör det för att busa, inte för att de känner sig hotade och vill bita ihjäl sin "motståndare".

Men jag tror mest det beror på ägarna om hunden eller katten inte sköter sig.

patrick bateman:

en hund ska du ju uppfostra. katten gör som den vill

Det går att uppfostra katter rätt bra också.
Om man vet hur man gör.


   
SvaraCitera

lazertits:

Men jag tror mest det beror på ägarna om hunden eller katten inte sköter sig.

jo om en hund får damp kan det sluta illa men det har aldrig hänt mig, eller någon annan i min närhet så det är inget jag tänker på. katter som anfaller på riktigt kan vara farligt, de siktar mot ögonen.

jo det tror jag med. dålig ägare brukar innebära dåligt skött husdjur som kan anfalla vem som helst, när som helst'

lazertits:

Det går att uppfostra katter rätt bra också.
Om man vet hur man gör.

haha jo klart det går men katten gör i grund och botten som den vill. hunden ska i grund och botten lyda oss


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har faktiskt blivit biten av en hund i ansiktet! Dock var det en blandras (Rotweiler/Schäfer/Labrador)de raser som är mest benägna att va osäkra i psyket. Men jag funderar på ifall jag ska skaffa hund och katt sen. Oftast så formas ju djur efter ägare, ifall jag myser mycket när de är små kommer de vilja mysa när de är äldre också! [bigsmile]


   
SvaraCitera

DeadmauS:

De katter jag har träffat har antingen sprunigt iväg eller rivit mig! [mad]

Hundmänniskor tenderar att vara rätt taktlösa, så jag förstår dem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Proteus:

Hundmänniskor tenderar att vara rätt taktlösa, så jag förstår dem.

taktlösa? Det där med att jag sa att varje katt har gjort, är kanske inte helt sant. Men att det har rivit mig det är SANT! [mad]


   
SvaraCitera

patrick bateman:

katter som anfaller på riktigt kan vara farligt, de siktar mot ögonen.

Wtf?
Har aldrig varit med om detta, eller hört om någon som varit med om det.
Fötter och händer, javisst. Men ansiktet? Kanske om man ligger ner på golvet och drar katten i svansen samtidigt..

DeadmauS:

ifall jag myser mycket när de är små kommer de vilja mysa när de är äldre också!

JADA!
Sen går det inte att komma ifrån att de också har personligheter, likt människor.
De flesta kattör jag haft har varit kelna även i vuxen ålder, men en, han slutade ligga i knät så fort han lämnat kattungestadiet.
Han skulle sitta bredvid och höll sig ofta undan.


   
SvaraCitera

DeadmauS:

taktlösa?

Buffliga, påflugna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Proteus:

Buffliga, påflugna.

Är mer blyg, lite smått tillbaka dragen och sen när jag känner mig bekväm så [wink]


   
SvaraCitera

DeadmauS:

Är mer blyg, lite smått tillbaka dragen och sen när jag känner mig bekväm så [wink]

... pratar vi om ditt beteende gentemot katter nu?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Proteus:

... pratar vi om ditt beteende gentemot katter nu?

HAHAHA missförstog dig helt... förlåt... Men då är jag inte så bufflig och påflugen, är mer försiktig då jag vet att de har VASSA klor!


   
SvaraCitera

hundar njuter av att göra som man säger. de är ungefär som slavar som gillar att vara ägda. det är bra.

katter är individer som man delar hus med.


   
SvaraCitera

fast jag har träffat hundar som inte alls njuter av att göra som man säger.
men de har bara inte upptäckt hur kul det är att va slav för ingen visat dom det.


   
SvaraCitera

man måste också vara snäll mot hundar för att de ska bli lyckliga slavar, då blir dom stolta och mår bra.


   
SvaraCitera

jag är slav


   
SvaraCitera