Aviseringar
Rensa alla

Hundar som inte fäller?


Tuvan
Ämnesstartare

Hejsan! Jag och min sambo går i hundtankar.. vi försöker hitta ett par raser att välja mellan som passar oss. Så jag skulle gärna vela få några bra tips på hundar som inte fäller, eller inte fäller så mycket iaf. Tex hundar som JackRussel går inte, min kusin har en sådan och pälsen är omöjlig att få bort från möbler och dylik. Inget jag vill ha i mitt hem.

Såklart så vet jag ett par raser som inte fäller: Tibetansk terrier, pudel, brichon**.. um vad mer. Jag kommer inte på fler just nu 😛 Men finns det hundar med kort päls som inte fäller? Har läst att basenji inte fäller någon päls vilket var rätt intressant då den tycks ha samma päls som en JackRussel.

Snälla, ge några tips på hundar som inte fäller! Fäller Schnauser något? Jag har faktiskt ingen aning hur det är med strävhåriga hundar.. dom måste man väll plocka o trimma.

Jobbigt med päls som fastnar i möbler osv. Ursäkta att det blev så långt, var bara tvungen att förklara^^

[bigsmile]


   
Citera

Pudlar.


   
SvaraCitera

Hundar som inte fäller är fula.


   
SvaraCitera
Tuvan
Ämnesstartare

Eurynomous:

Pudlar.

Jag skrev ju det .. vill veta några andra :/


   
SvaraCitera

Hundar som inte fäller = låtsashundar

Om du är för pryd för att ha lite hundhår i ditt hem ska du inte ha hund


   
SvaraCitera
Tuvan
Ämnesstartare

Cobrastyle:

Om du är för pryd för att ha lite hundhår i ditt hem ska du inte ha hund

Jag är inte pryd. Jag tänker på min sambo som är allergisk, han tål ju hundar men man behöver lixom inte ha håret inpräntat i hela huset.
Sen så ser det skabbigt ut med en massa djävla hundhår överallt. Iaf sånt kort som fastnar och är omöjligt att få bort. Det gör mig inget om det hamnar lite tussar på golvet lixom.

Hur kan du säga att hundar som inte fäller är låtsashundar? Konstiga människa. Ge förslag iställt


   
SvaraCitera

Tuvan:

Jag tänker på min sambo som är allergisk

Skaffa ett annat husdjur då?

Tuvan:

Ge förslag iställt

Fisk


   
SvaraCitera
Tuvan
Ämnesstartare

Cobrastyle:

Skaffa ett annat husdjur då?

Nej, hund ska vi ha.

Cobrastyle:

Fisk

[zzz]


   
SvaraCitera

Borsta dom varje dag så fäller dom väl inte?


   
SvaraCitera

alla hundar fäller ju lite även om det är kända för inte fälla.


   
SvaraCitera

Irish Soft Coated Wheaten Terrier.
Visserligen långhårig, men de fäller inte alls.

Han är lite cp-klippt på bilden, men jaja. Är finare om han har längre päls.

DSCN28801008.JPG

DSCN28841012.JPG


   
SvaraCitera

Nakenhundar.


   
SvaraCitera

Nakenhund..?? ^^

Annars är det väl lindrigare med en långhårig hund - visst den fäller, men håren går inte in i kläderna som de små håren från en korthårig hund gör.. Jag vet lite av erfarenhet också - hemma hade vi en hund med kanske 10 cm lång päls och min kusin har en Ridgeback med väldigt kort päls.. Min hunds päls går att borsta av medans kusinens hund riktigt går in i kläderna [shake]


   
SvaraCitera

Japanska spetsar är jättefina, och hanar fäller ungefär en gång per år, tikar fäller lite oftare. Men dom tappar det mesta i tovor, så det är lätt att städa bort. Resten av året fäller dom inget alls, om hunden är frisk. Vissa allergiker har till och med vistats tåla japansk spets [y]


   
SvaraCitera

kinesisk nakenhund kan ju inte fälla så mycket


   
SvaraCitera