Aviseringar
Rensa alla

hunddagis = ensam i box?


Ämnesstartare

var å kolla på hunddagis häromdagen å de sade att de hade hundarna i boxar, ensamma eller med en kompis, när de inte aktiverades. Det verkade vara standard hos dem, 1-2 hundar i samma box.

Hur vanligt är det?
Jag hade föreställt mig att man delar in hundarna i mindre grupper, som de sedan får dela rum med när de är inomhus.
det finns väl fördelar och nackdelar med båda alternativen, men jag tycker idén med flera hundar i samma rum känns mer trivsam förutsatt att man lyckas konstruera en harmonisk dagisflock.


   
Citera
Ämnesstartare

geigerzähler:

.

hur hare varit där du jobbat


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Innan jag flyttade bodde jag granne med ett hunddagis, där hade de en jättestor såndär hundgård med galler mellan sektionerna, så var det oftast två-tre i varje sån sektion, de verkade ha det mysigt!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

På dem tre jag känner till så är det så det är.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

På dem tre jag känner till så är det så det är.

ensamma hundar i boxar?

trodde faktiskt det inte hörde till vanligheterna, utan att man parade ihop dem med passande kompisar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Artie:

ensamma hundar i boxar?

aa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Så sorgligt [sad]
Fast det är ju ofc bra om de får vara med snälla hundar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Så sorgligt [sad]
Fast det är ju ofc bra om de får vara med snälla hundar.

förstår inte om du menar att det är sorgligt att de är ensamma i boxar eller att de får va med andra hundar?
Eller att de är på hunddagis öht?

Det finns ju fördelar i att ha ensamboxar, hundarna lär sig att boxen är en plats för vila och passivitet och kan trivas bra med det. Det är inte dåligt i sig om de blir aktiverade när de inte sitter i boxen.

Men eftersom min hund har svårt för ensamhet så kan det bli problematiskt för just honom. Ska hur som testa och se hur han mår av det, det kan hända att hans separationsångest inte kommer till uttryck när han kommer från sin hemmiljö.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Artie:

förstår inte om du menar att det är sorgligt att de är ensamma i boxar eller att de får va med andra hundar?

Om de får sitta ensamma i en liten box hela dagen, får de hoppa runt och leka med andra hundar på promenader och på stor fin gård och äta god mat så är det inte sorgligt!

Artie:

Men eftersom min hund har svårt för ensamhet så

Har du tränat honom för det? Gått ut längre och längre stunder osv osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Har du tränat honom för det? Gått ut längre och längre stunder osv osv.

ja.


   
SvaraCitera

Låter inte najs att ha hundrana i boxar ju. Hur stora var boxarna?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stereo total:

Låter inte najs att ha hundrana i boxar ju. Hur stora var boxarna?

jag vet faktiskt inte exakt, jag såg inte utrymmena mer än på håll, jag antar att de inte vill att man ska komma in som främmande och störa hundarna så jag frågade faktiskt inte efter det.
De är ju inte mindre än vad lagen säger iaf. jag vet inte riktigt vad den säger, men man får ju inte förvara hundar i bur hur som helst, så de är ju inte hur små som helst.
Fick se det utrymmet de får vara lösa på, det var fin inhägnad skogsplätt.

Hunddagiset har bara fått toppenrecensioner från sina kunder så jag antar att det är mycket bra.


   
SvaraCitera

Artie:

De är ju inte mindre än vad lagen säger iaf. jag vet inte riktigt vad den säger, men man får ju inte förvara hundar i bur hur som helst

Okej, men vad bra. För när jag tänker box så tänker jag på bur [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stereo total:

Okej, men vad bra. För när jag tänker box så tänker jag på bur

de ser ju ut som burar, men stora burar!


   
SvaraCitera

Artie:

de ser ju ut som burar, men stora burar!

Aha okej. Hur länge får dom vara utanför burarna på dagiset?


   
SvaraCitera