Aviseringar
Rensa alla

Hur äldre får han/hon vara?


Exner

Yaren: .

Finns en undre gräns på 14 år.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag hade inte kunnat vara ihop med någon som var under nitton. Möjligtvis om personen hade en väldigt stor penis,


   
SvaraCitera
Yaren

Exner:
Finns en undre gräns på 14 år.

Fortfarande en töntig metod


   
SvaraCitera

De visa skriver srämer inte om man värkligen gillar nån mit för förhålande var tjejen 16 och jag 23 völl i hop länge tils hon dumpa mej för en ny kille i skolan så de biror på vad och hur killen är  alla är i te licka dana

Yaren:

Fortfarande en töntig metod


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har varit tsms med en 4 år äldre. tycker 4-5 år är max, enget mer


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker åldersskillnaden spelar mindre och mindre roll ju äldre man blir.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mognaden spelar mest roll 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

m ålder e ba 1 siffra o fängelse e ba 1 rum


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker det beror på hur ung den yngsta personen i förhållande är, respektive den äldsta. Tycker inte att det är bra om t.ex. en elvaåring är tillsammans med en artonåring, men en sjuttonårig tillsammans med en tjugofyraåring har jag inget emot. Detta för att jag tror att en sjuttonårig ofta har bättre koll på vad hen håller på med, och vart hen har sina gränser, än en elvaåring har.


   
SvaraCitera
idaah

Jag bryr mig inte så mycket om åldern, däremot skulle jag nog säga nej till ett förhållande med en man som är i mina föräldrars ålder. Då blir det för min del lite äckligt. Eller att en tolvåring är  tillsammans med en som är 17, det känns inte riktigt rätt heller.

Men i övrigt får alla vara tillsammans med vem de vill!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Min övre gräns går nog vid 32.


   
SvaraCitera

jag har en kompis som är snart 18 år och hennes sambo är typ  34-35 år   och de har varit tillsammans sen hon var 15 år.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har en bekant som väntar sitt första barn med sin ca 30år äldre sambo, det tycker jag är lite konstigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Yohio: Vart går gränsen för hur äldre någons partner får vara? Är det ok att en 15-åring är ihop med en 20-åring?

Ja, självklart. Vad som är relevant är ju båda parter är på någorlunda samma mognadsnivå. Ett bra förhållande tror jag förutsätter att båda parter tar ansvar för sig själva, att båda parter utvecklas och att båda parter utvecklas i fas med varandra. 

Det problematiska är ju om endera parten är intresserad av någon annan på grund av dennes (relativa) omognad. Även om hen då skulle ha goda intentioner om att hjälpa den andra att mogna så kan det ändå vara problematiskt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Now you made my day ^^ 

höna:
Jag gillar gubbar på 50 och uppåt


   
SvaraCitera