Aviseringar
Rensa alla

Hur älskar vuxna varandra?


Ämnesstartare

Hur älskar vuxna varandra? Jag googlade, men ingenting kom upp, alltså förstår de inte själva problemet.

Ni kanske tror jag är ett internettroll men det är jag inte, men ta ändå inte detta inlägg för seriöst. Hur älskar vuxna varandra? Unga människor runt 14-22 (kanske äldre till och med) är alltid så jävla tokiga i varandra, passionerade, gulliga mot varandra (kan variera person till person but get my point). Vuxna då, finns ingen kärlek för vuxna? I min familj tror jag inte pappa älskar mamma och vice versa, de bråkar hela tiden, de pussas och gosar aldrig, de pratar bara om vad de ska äta till mat, om bilen behöver lagas, om lillasyrran behöver skjuts till fotbollen. Det är så jävla skumt! Ni är ju för fan gifta, gulla er lite med varandra!!! Min uppfattning är att vuxna är inte lika passionerade med varandra. Självklart kan det ha med att man inte är nykär längre, men tonåringar verkar ändå mer passionerade.

Så frågan är finns det vuxna som älskar varandra och hur gör/känner de?


   
Citera
NEMI
 NEMI

Tror mig säker på att vuxna som älskar varandra känner precis som unga som älskar varandra och kan handla på precis samma sätt. Hur en relation på lång sikt utvecklas beror helt på individerna... om de ömsesidigt romantiska känslorna fortfarande står i centrum eller om det är andra som binder samman, exempelvis olika former av trygghet, eller om det bara kommit att lbi ett samliv som ett nödvändigt ont..


   
SvaraCitera

Dom kanske gör det när du inte ser. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Min farsa tar handtrallor, och använder fleshligt, så saker mellan de är nog inte så bra, ändå är de fortf gifta?


   
SvaraCitera

Awkwaaaard... men okej, vana och bekvämligheter dåråå. Sen behöver det ena inte utesluta det andra förnisso. Men dom verkar ju bråka rätt mycket, så jag tror på det första. 


   
SvaraCitera

och för barnen 


   
SvaraCitera

när man blir vuxen är man så nedbruten emotionellt av livet och allting att man blir inkapabel att genuint ha någon form av känslor gentemot andra eller sig själv, man gör det som man anser att man bör göra utan någon större tanke.


   
SvaraCitera

man uppskattar varandra


   
SvaraCitera

StarsAreBlind:
Hur älskar vuxna varandra? Jag googlade, men ingenting kom upp, alltså förstår de inte själva problemet.
Så frågan är finns det vuxna som älskar varandra och hur gör/känner de?

(Jag kortade av det rejält.)

Jag tror dom gör det där inne, men om dom kanske inte vill/orkar pussas och hålla på hela tiden?


   
SvaraCitera
time
 time

StarsAreBlind:
Min farsa tar handtrallor, och använder fleshligt, så saker mellan de är nog inte så bra, ändå är de fortf gifta?

En relation är absolut inte per automatik dålig för att man onanerar. Jag hade nog snarare skiljt mig från någon som sa att jag inte fick lov att ta på mig själv. Onani är bara hälsosamt! 


   
SvaraCitera
mynona

Det handlar inte om deras ålder, det handlar nog snarare om att de har haft ett förhållande väldigt länge, och dessutom har barn och praktiska anglägenheter som tar upp tid så de inte tycker att de får tid eller lust till nyförälskat beteende


   
SvaraCitera

StarsAreBlind: Så frågan är finns det vuxna som älskar varandra och hur gör/känner de?

Jag tror att människor som inte visar varandra kärlek inte heller känner kärlek till varandra utan är kvar ihop p.g.a. lathet, ekonomi, barn och andra trygghetsorsaker. Det finns dock gott om vuxna som är tillgivna varandra och visar varandra ömhet, respekt, ja kärlek.


   
SvaraCitera