Aviseringar
Rensa alla

Hur är åttan?


Ämnesstartare

Jag börjar skolan om 8 dagar och är skit närvös. Jag ska börja i åttan och har hört att det är det jobbigaste året i grundskolan! Så jag undrar hur jobbig var 8:an för er som har gått förbi det året? Var det skit jobbigt eller var det bara överskattat? Vad tycker ni? Hur ska man förberada sig? Diskutera men håll er till topicen


   
Citera
Ämnesstartare

jag har förträngt den tiden. och nej upplevde inte själva plugget som jobbigt

du kommer klara dig =))


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Märkte ingen skillnad på 7:an, 8:an eller 9:an, hade iofs 82% frånvaro.. Haha men man får lära sig nya saker.. Mestadels tråkiga saker, men superlätta. 🙂 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Äh, det är lugnt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nä, högstadiet samt gymnasiet är inte direkt svårt. Gå på lektionerna, lyssna, och gör uppgifterna så bör du klara dig fint.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag älskade 8an och 9an så jag njöt. Främst för att jag blommade ut men i skolan i övrigt kändes det som att det var rätt enkelt och gött i dem årskurserna. Jag kan nästan lova dig att det blir en barnlek bara du är uppmärksam och pluggar lite. Gymnasiet blir betydligt svårare, åtminstone om du går t.ex samhäll och natur. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ska också börja i 8:an 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärta

S3ON:
Märkte ingen skillnad på 7:an, 8:an eller 9:an, hade iofs 82% frånvaro..

Överskattat. Tänker du på att 8an blir svår blir den automatiskt svårare. 8an är inget att vara nervös över! Som Xisco skrev; det är en barnlek om du är uppmärksam och pluggar. Lycka till vännen!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON: hade iofs 82% frånvaro..

Oj! Hahahah! Hade 0% frånvaro.. Duktig va? 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cutenessoverload: Duktig va? 😀

Ja jätte! Fast det man lär sig är typ allmänbildning. "Läste" 7:an, 8:an och 9:an på en termin sedan under IV. Åkte bara dit för att skriva proven. Rodnar 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON: Ja jätte! Fast det man lär sig är typ allmänbildning. "Läste" 7:an, 8:an och 9:an på en termin sedan under IV. Åkte bara dit för att skriva proven.

Jaha, va bra då 😀


   
SvaraCitera
reben

åttan va de roligaste året i högstadiet, trots genetik.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tyckte att åttan var skitjobbig men det var för att jag var skitjobbig


   
SvaraCitera

Beror väl helt på vad du har för ambitioner plus hur lätt du har att lära. Själv hade jag väldigt höga krav på mig själv å därför var åttan jobbigare än sjuan (om jag minns rätt). Men ändå a piece of cake om man jämför med gymnasiet! Åttan å nian är väl på't ungefär lika tuffa/lätta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åttan var skitlätt. Det var bara mängder av dötråkiga lektioner som verkade helt värdelösa men som pingvinerna på Madagaskar säger, det är bara att vinka och le. 


   
SvaraCitera