Aviseringar
Rensa alla

hur är det att gå på gymnasie egentligen:)?


beror en hel del på vilken linje man går. 


   
SvaraCitera

Jag gick Natur. Det var helt fantastiskt. Inte för att högstadiet var direkt tråkigt men gymnasiet var superkul.


   
SvaraCitera

Pizza & skejt


   
SvaraCitera

I högstadiet var jag utstött och mobbad, så jag tänkte att det inte kunde bli värre i gymnasiet. Jag gick sam linjen i 2 dagar, sedan gick jag till rektorn och hoppade av. 2 dagar senare började jag på en naturbrukslinje med djur inriktning. SÅ nöjd med min klass. 1 år har gått men det känns verkligen som en månad... Så GE DIG INTE förrän du verkligen trivs och lite alltid på magkänslan! 🙂


   
SvaraCitera

Har lite samma känslor å tankar som du, du!
Dock så börjar jag gymnasiet redan nu i höst, smått taggad faktiskt. Estet, uknow. ^^
Vet inte om du tänkt på det, men kanske att man också kan få svar här av någon god..?
Men det jag oroar mig nästan mer för är om gymnasieåren går mycket mer på alkohol å rökning.  Att det är nästan DET som sätter stämpeln, på "nollningen" osv. Lite så?
Å skiljer studietempot mycket ifrån högstadiet --> gymnasiet? =) Tack på förhand iallafall.


   
SvaraCitera

verkar som det nya gymnasiesystemet är piss 


   
SvaraCitera

Jag upplevde det väldigt likt grundskolan, med enda egentliga skillnaden att kurserna var fler men att själva mentaliteten var mer slapphänt.

getalife: Finns det också mobbare och det "coola" och "populära" gänget där?

Det finns ju vissa tendenser. Men det är nog inget du behöver tänka på, det löser sig.


   
SvaraCitera

Det var ganska kul ibland och ibland var det tråkigt.


   
SvaraCitera

Det där med stämpel med rökning och alkohol är väl något som kan öka men det är helt olika beroende vilken skola och så men den anledning är väl att många fyller 18 tidigt i 2an och då blir det nog mycket fylla även för folk som är under 18.

Och kan säga att de är jätte rörigt med de nya gymnasiesystemet för lärarna är osäkra med betygen och de är faktiskt svårare att nå topp betyg för de som vill nå detta.

Men det bästa med gymnasiet är att du möter nya personer även om första veckan brukar vara spänd och i min klass när jag började var det knäpptyst i början av första veckan och detta för alla var spända på hur det skulle va och ingen kände varandra förutom några.


   
SvaraCitera