Aviseringar
Rensa alla

Hur är det att ha en hamster?


Ämnesstartare

de kan vara väldigt jobbiga vissa gånger .. [rolleyes]
min förra hamster var ganska rolig, hon kröp runt på vårat köksbord och där låg ett par indianpärlor, vilket jag inte såg. plötsligt ser jag att hon sitter och drar i nånting i hennes mun, det hade fastnat en pärla på hennes små tänder. hur hon lyckades med det har jag ingen aning om. det var iaf ett jävla jobb att få bort den[sad] stackarn haha


   
SvaraCitera

som dte för min mamma att ha mig
fast lite lugnare


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag är allergisk mot pälsdjur men jag tål dvärghamstrar! dom är så små, det är kanske därför [cute] jag har buren i mitt rum och det luktar ingenting [smile] och sen så är dom så keliga och det sötaste som finns [bigsmile]


   
SvaraCitera

"Hamstern" är ett underbart djur, det sägs att man inte lever på riktigt innan man har "hamster". Jag själv funderade alltid på att skaffa "hamster" men jag var orolig över de påstådda farorna med "hamster". Nu vet jag dock att "hamster" är det bästa som finns. Men max två ggr per dag.


   
SvaraCitera

framtidstron är död:

Däremot har jag haft en råtta och det är något helt annat.

+1 [love]


   
SvaraCitera

Fattar ej hur man kan ha en hamster, dör efter 2 år, skulle bara gå och invänta dagen D och inte kunna älska den för att inte bli helt genomdeppig.


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

Lounge fact:

Fattar ej hur man kan ha en hamster, dör efter 2 år, skulle bara gå och invänta dagen D och inte kunna älska den för att inte bli helt genomdeppig.

Man behöver ju inte ta ut sorgen i förskott, kanske. [shake]


   
SvaraCitera

Kviq:

Man behöver ju inte ta ut sorgen i förskott, kanske. [shake]

Men två år är ingenting, lol.


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

Lounge fact:

Men två år är ingenting, lol.

Om man är liten, jo. Hade massa kul med mina hamstrar. Fast de levde typ fyra år. Och fick ungar och shit. Var kul.


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

Nerry:

Om man ska ha buren o så i sitt rum, stinker det mycket eller sådär lite?

Hanar stinker mer än honor. Även om du städar buren ofta.


   
SvaraCitera

Kviq:

Om man är liten, jo. Hade massa kul med mina hamstrar. Fast de levde typ fyra år. Och fick ungar och shit. Var kul.

Är inte liten


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

Lounge fact:

Är inte liten

Harru någon hamster då? [confused]


   
SvaraCitera

Kviq:

Harru någon hamster då? [confused]

Nej, vad har det med någonting att göra?


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

Lounge fact:

Nej, vad har det med någonting att göra?

För att det är yngre människor som brukar ha hamstrar. Också yngre människor som har det svårare att komma över sina smådjur, enligt mina erfarenheter. Därför spelar det roll.

Två år är ändå en rätt lång tid, även om det går fort.


   
SvaraCitera

Kviq:

För att det är yngre människor som brukar ha hamstrar. Också yngre människor som har det svårare att komma över sina smådjur, enligt mina erfarenheter. Därför spelar det roll.

Nej [shake] vart fick du det ifrån, skulle gråta blod över min hamster som dog inom snar tid, därför jag ej ska skaffa en

Kviq:

Två år är ändå en rätt lång tid, även om det går fort.

Vilken fulländad mening du fick till där, haha!


   
SvaraCitera